Gå til innhold

Kan mange års psykisk lidelse ødelegge en som person?

Anbefalte innlegg

Everybody skrev (2 minutter siden):

Tenk å leve livet i luksus med god psykisk helse.

Ja, jeg lever i luksus hver dag. Gullmynter regner ned på meg og jeg føler meg fantastisk.

For om man har "god psykisk helse" så betyr jo det at man føler seg enestående hver eneste dag resten av livet. 

Fortsetter under...

Everybody
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg lever i luksus hver dag. Gullmynter regner ned på meg og jeg føler meg fantastisk.

For om man har "god psykisk helse" så betyr jo det at man føler seg enestående hver eneste dag resten av livet. 

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Everybody
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Du får skrive deg av på "Gen X"-kontoen, for jeg forstår ikke hva du forsøker å formidle. Kan du forsøke med ord?

( ͡° ͜ʖ ͡°) Lenny face, en smiley som brukes til å formidle en hemmelig agenda til et svar.

Everybody skrev (6 minutter siden):

( ͡° ͜ʖ ͡°) Lenny face, en smiley som brukes til å formidle en hemmelig agenda til et svar.

Fin måte å unngå motargumenter, så kan man bare fortsette å poste det man selv tror er riktig uten å forholde seg til slike dumme ting som motsvar.

Annonse

Everybody skrev (1 minutt siden):

At man lever i luksus når man har god psykisk helse.

Nå går du i ring.

Du slenger ut en påstand, du får svar på den. Du svarer med en meningløs smiley, og svarer igjen med hva du skrev tidligere.

Konklusjon: Du slenger lett ut store påstander, men mangler evnen til å følge dem opp med argumenter. 

Everybody
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Nå går du i ring.

Du slenger ut en påstand, du får svar på den. Du svarer med en meningløs smiley, og svarer igjen med hva du skrev tidligere.

Konklusjon: Du slenger lett ut store påstander, men mangler evnen til å følge dem opp med argumenter. 

😂 Jeg sa bare at jeg synes personer med god psykisk helse lever i luksus. Er det egentlig noe å gnåle og diskutere på da, denne påstanden min?

Everybody skrev (Akkurat nå):

😂 Jeg sa bare at jeg synes personer med god psykisk helse lever i luksus. Er det egentlig noe å gnåle og diskutere på da, denne påstanden min?

Ja, det er det. Du slenger ut en påstand, da må du forvente å få motstand på den. Er du i stand til å argumentere for din påstand utover flåseri og gif'er?

Annonse

Everybody
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Ja, det er det. Du slenger ut en påstand, da må du forvente å få motstand på den. Er du i stand til å argumentere for din påstand utover flåseri og gif'er?

Du svarte med sarkasme. Da svarer jeg også med sarkasme. Og det var den smileyen.

Everybody skrev (1 minutt siden):

Du svarte med sarkasme. Da svarer jeg også med sarkasme. Og det var den smileyen.

Jeg synes du bør slutte med dine grovt generalisrende påstander mot "folk med perfekt psyke" og "folk med god psyke". Jeg håper at du forstår at det ikke er slik verden fungerer, og det er helt unødvendig med spydige innlegg mot folk som ikke har psykologiske diagnoser med slike innlegg.

Everybody
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Jeg synes du bør slutte med dine grovt generalisrende påstander mot "folk med perfekt psyke" og "folk med god psyke". Jeg håper at du forstår at det ikke er slik verden fungerer, og det er helt unødvendig med spydige innlegg mot folk som ikke har psykologiske diagnoser med slike innlegg.

Ok. Jeg er sarkastisk og ironisk. Jeg mener det ikke bokstavelig. Det tror jeg også folk skjønner og ikke lar seg såre av det.

Everybody skrev (Akkurat nå):

Ok. Jeg er sarkastisk og ironisk. Jeg mener det ikke bokstavelig. Det tror jeg også folk skjønner og ikke lar seg såre av det.

Hva om du heller forklarer med ord det poenget du forsøker å få frem? 

AnonymBruker

Jeg ble bare et tomt skall etter en hel ungdomstid med psykisk sykdom. Ville ingenting, likte ingenting, følte ingenting og interesserte meg ikke for noen ting. Mange år i rekonvalesens med mye mindre psykiske belastninger har medført at jeg begynner å bli litt mer normal igjen. Føler ting, er litt nysgherrig, har energi til å gjennomføre ting etc.

Så ja, man kan bli helt endret av psykisk lidelse, men med nok ro og trygge rammer så kan ting endre seg tilbake til større grad av normalitet

Anonymkode: 36cab...4d3

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg ble bare et tomt skall etter en hel ungdomstid med psykisk sykdom. Ville ingenting, likte ingenting, følte ingenting og interesserte meg ikke for noen ting. Mange år i rekonvalesens med mye mindre psykiske belastninger har medført at jeg begynner å bli litt mer normal igjen. Føler ting, er litt nysgherrig, har energi til å gjennomføre ting etc.

Så ja, man kan bli helt endret av psykisk lidelse, men med nok ro og trygge rammer så kan ting endre seg tilbake til større grad av normalitet

Anonymkode: 36cab...4d3

Okei. Ja. For jeg vet liksom ikke hvordan få venner eller kjæreste for vet ikke hvordan få til normale samtaler. Klarer det med et par nære venner, men ser ikke mye til de. 

AnonymBruker

Leit å høre dere som har slitt psykisk lenge og som føler at "livet er ødelagt" Jeg har selv slitt lenge, med tunge depresjoner over en lang periode, mye angst og sel følgelig har dette preget meg.

Ville jeg vært det foruten? Selvfølgelig! Tror ingen vil velge sykdom, det være seg psykisk eller fysisk. Har jeg lært noe av det? Absolutt! Det viktigste er kanskje det med å akseptere at det er slik og at ikke alt ble som man så for seg når man var yngre. Jeg må ta mer hensyn til meg selv. Jeg kan ikke gjøre alt. Jeg må hente meg inn mer. Å når jeg får symptomer så må det jobbes med.

Men jeg vil ikke si at livet mitt er ødelagt. Heller at det har blitt endret.

Jeg har virkelig lært meg å sette meg selv først. Det er det mange som ikke lærer. Det bidrar til mindre stress og flere gode eller greie dager. Stort sett.

Anonymkode: 9d5b6...faa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...