Gå til innhold

Møte opp til timen eller bare bli hjemme og vente på telefon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ville du møtt opp til denne timen eller bare blitt hjemme og ventet på telefon?

Behandler har vært syk lenge nå og jeg har endelig fått ny time på sms. Jeg fikk den idag og i den står det bare: "Minner om timen ved psykiatrisk poliklinikk, xxx sykehus 19.01.2024 10:00" og det som er problemstillingen er at vi i to uker før behandler ble syk avtalte å ha timene over telefon i tiden fremover, og at jeg skulle bare møte opp på kontoret en sjelden gang. Jeg har fått sms om påminnelse om telefon time en gang tidligere og jeg mener på at det da sto spesifisert at det var en telefon time og at behandler kunne ringe med skjult nummer osv. Jeg har fått ny telefon siden da så har ikke tilgang på meldingen lenger så er ikke helt sikker. Men det som er er at det står ikke formulert at det er en telefon time i meldingen jeg har fått nå, men skal jeg bare gå ut i fra at behandler kommer til å ringe og at jeg ikke skal møte opp på kontoret? Dersom det faktisk er sånn at jeg egentlig skulle ha møtt opp så vil vel behandler ringe meg når hun ser jeg ikke har møtt opp uansett? Så den praktiske betydningen av det har vel lite å si kanskje sånn egentlig?

Anonymkode: 0edb2...707

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ringer du ikke DPS og spør?

Jeg har litt telefonskrekk. Det går greit så lenge jeg er forberedt og noen jeg kjenner ringer meg. Men sliter med å ringe andre, da spesielt når det er ukjente jeg ikke kjenner som tar telefonen. Men tror du ikke det går greit å bare bli hjemme?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har litt telefonskrekk. Det går greit så lenge jeg er forberedt og noen jeg kjenner ringer meg. Men sliter med å ringe andre, da spesielt når det er ukjente jeg ikke kjenner som tar telefonen. Men tror du ikke det går greit å bare bli hjemme?

Du kan jo risikere ikke møtt-gebyr. 

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Møte opp, akkurat slik det står i sms’en. 

Helt sikker? Hva om behandler egentlig tenkte det skulle være en telefontime? Det er jo i utgangspunktet det avtalen vår nå er? 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Du kan jo risikere ikke møtt-gebyr. 

Kan jeg? Om hun ringer meg så har jeg jo time med henne? Og det er jo den avtalen vi lagde for en tid tilbake, at timene skulle være over telefon? 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan jeg? Om hun ringer meg så har jeg jo time med henne? Og det er jo den avtalen vi lagde for en tid tilbake, at timene skulle være over telefon? 

Men nå virker det som du har fått en vanlig time. Det er jo lenge siden hun kan ha glemt det. Eller at hun vil du skal møte personlig fordi det er lenge siden. 

Endret av Glitter
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Helt sikker? Hva om behandler egentlig tenkte det skulle være en telefontime? Det er jo i utgangspunktet det avtalen vår nå er? 

Jeg husker innlegget ditt om dette før jul. Da, som nå, fortalte du at dere først og fremst skulle ha timer på tlf framover, men innimellom ha ansikt-til-ansikt-timer på kontoret til behandleren. 

Du er nå innkalt til det siste, og drar til oppgitt oppmøtested.

Før jul var du kritisk til å skulle ha tlf-timer istedenfor kontor-timer. Nå har du fått kontor-time, og da må du selvfølgelig møte opp.  

Endret av Kayia
AnonymBruker
Glitter skrev (8 minutter siden):

Men nå virker det som du har fått en vanlig time. Det er jo lenge siden hun kan ha glemt det. Eller at hun vil du skal møte personlig fordi det er lenge siden. 

Ja, det virker jo som det er vanlig time ut i fra smsen som jeg har fått, men etter som jeg har forstått det så er det resepsjonen som legger inn påminnelsene til time så det kan jo være behandler har glemt å gi beskjed om at det skal være over telefon? Jeg gjør det sikkert til en vanskeligere ting enn det behøver å være nå, men ønsker egentlig helst å bare bli hjemme.

AnonymBruker
Kayia skrev (9 minutter siden):

Jeg husker innlegget ditt om dette før jul. Da, som nå, fortalte du at dere først og fremst skulle ha timer på tlf framover, men innimellom ha ansikt-til-ansikt-timer på kontoret til behandleren. 

Du er nå innkalt til det siste, og drar til oppgitt oppmøtested.

Før jul var du kritisk til å skulle ha tlf-timer istedenfor kontor-timer. Nå har du fått kontor-time, og da må du selvfølgelig møte opp.  

Jeg bare føler det blir så dumt dersom det skulle vise seg at det egentlig er en telefon time? Da blir det vanskelig å få snakket ordentlig med henne ettersom jeg da selvfølgelig er ute blant folk som kan overhøre det som jeg sier til henne i telefonen. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det virker jo som det er vanlig time ut i fra smsen som jeg har fått, men etter som jeg har forstått det så er det resepsjonen som legger inn påminnelsene til time så det kan jo være behandler har glemt å gi beskjed om at det skal være over telefon? Jeg gjør det sikkert til en vanskeligere ting enn det behøver å være nå, men ønsker egentlig helst å bare bli hjemme.

Ja det skinner igjennom at du ikke ønsker å møte opp men bli hjemme.

Og ja, du gjør det vanskeligere enn du burde, sikkert fordi du er ute etter å finne en unnskyldning for å bli hjemme.

Hadde du fått en tlf-time ville innkallingen vært som tidligere, dvs uten oppmøtested men med info om at du ringes opp av et ukjent nr ved møtestart.

Endret av Kayia

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (Akkurat nå):

Ja det skinner igjennom at du ikke ønsker å møte opp men bli hjemme.

Og ja, du gjør det vanskeligere enn du burde, sikkert fordi du er ute etter å finne en unnskyldning for å bli hjemme.

Hadde du fått en tlf-time ville innkallingen vært som tidligere, dvs uten oppmøtested men med infor om at du ringes opp sv et ukjent nr ved møtestart.

Men som jeg skrev tidligere så kan det jo ha skjedd en feil og at det er en telefon time selvom det ikke kommer frem i smsen? Så klart, møter jeg opp og det egentlig er over telefon og behandler likevel er på kontoret så får jeg jo sikkert komme inn. Men med tanke på at han har vært syk over lengre tid kan det jo godt tenkes at han jobber hjemmefra i morgen?

AnonymBruker
aa-k-j skrev (3 minutter siden):

Hvis du møter opp og det egentlig er telefontime kan du jo bare si at du forsto på sms at timen gjaldt oppmøte på kontoret. Har selv opplevd at de kan være litt utydelig. 

Ja, det er jo en løsning, men da får jeg jo ikke snakket med behandler da? Og av tidligere erfaring vil det nok bli lenge til neste eventuelle nye time. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men som jeg skrev tidligere så kan det jo ha skjedd en feil og at det er en telefon time selvom det ikke kommer frem i smsen? Så klart, møter jeg opp og det egentlig er over telefon og behandler likevel er på kontoret så får jeg jo sikkert komme inn. Men med tanke på at han har vært syk over lengre tid kan det jo godt tenkes at han jobber hjemmefra i morgen?

Jeg har ikke mer å si. Du er innkalt til kontormøte denne gangen slik dere har avtalt, og jeg skjønner faktisk ikke hvorfor du må problematisere dette så voldsomt.  

Endret av Kayia
AnonymBruker
Kayia skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke mer å si. Du er innkalt til kontormøte denne gangen slik dere har avtalt, og jeg skjønner faktisk ikke hvorfor du må problematisere dette så voldsomt.  

Det er ikke meningen å problematisere, jeg forsøker bare finne den beste løsningen? Sr ikke problemet med det?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke meningen å problematisere, jeg forsøker bare finne den beste løsningen? Sr ikke problemet med det?

Syns det er greit å spørre, men syns det er rart når folk bruker mye energi på å holde på sitt tross råd i motsatt retning. Da skjønner jeg ikke hvorfor man spør om råd. 

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Syns det er greit å spørre, men syns det er rart når folk bruker mye energi på å holde på sitt tross råd i motsatt retning. Da skjønner jeg ikke hvorfor man spør om råd. 

Det er jo bare fordi slik jeg ser det så vil det være best å bli hjemme og vente på telefon? Argumentene jeg har fått her for å møte opp er jo bare at det står i smsen, men den kan jo være feil? For jeg oppfattet det som i forrige samtale med behandler at behandler skulle si tydelig fra de gangene det skulle være oppmøte på kontoret og at ellers ville det være over telefon. Jeg har bare ikke råd til å miste denne timen med henne akkurat nå, så derfor er jeg litt ekstra opphengt i å gjøre det rette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...