Gå til innhold

Kupton, oneiroid tilstand, hva er det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser i en utredning jeg har mottatt at det står, sitat "psykotiske varianten kalles oneiroid tilstand og er uvanlig".  Jeg har prøvd å Google men synes det er vanskelig å forstå.  Det jeg tror det kan være er når jeg så film i hodet ,akkurat som vis en tar 100 filmer fra Netflix og klipper ut små frekvenser på sekunder fra hver film og setter dem sammen til en film. Det blir det en film uten mening. I tillegg var  det som blir sagt i filmen uten sammenheng med bildene og det som ble sagt har ingen fornuft.   Noe lignende dette,  "gutten løp på en rosa balong, etterfulgt av snøen lå i kaffekoppen"  . Jeg kunne bruke timer, dager og uker på å "se" denne type film.  Er det dette som menes med oneiroid tilstand? Eller er det noe annet?

Anonymkode: baaee...4ae

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477708-kupton-oneiroid-tilstand-hva-er-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (3 minutter siden):

Ja, det er noe slikt. Litt aparte hallusinasjoner, drømmer og ofte kombinert med en katatoni tilstand. 
Beste behandling skal være klozapin/Leponex. 

Ok ,takk for svar, da forstår jeg.  Synes egentlig det er en grei tilstand å ha jeg. Jeg er ikke avhengig av verken tv eller strøm for å se film, greit vis det blir krig 😄

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ok ,takk for svar, da forstår jeg.  Synes egentlig det er en grei tilstand å ha jeg. Jeg er ikke avhengig av verken tv eller strøm for å se film, greit vis det blir krig 😄

Prøvde å Google tilstanden, men står jo nesten ingenting om den. Handler det bare om at du ser en film i hodet som er som om 100 forskjellige filmer er klippet til 1 film? Vil du fortelle mer? Har du det hele tiden? Eller når har du det? Ved søvnmangel? 

Anonymkode: f5e99...ddf

psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det jeg tror det kan være er når jeg så film i hodet ,akkurat som vis en tar 100 filmer fra Netflix og klipper ut små frekvenser på sekunder fra hver film og setter dem sammen til en film.

Det der er min (og mange andres) normaltilstand. Må det gjøres til et problem, når det ikke er et problem for meg?

Annonse

psykedeliker
Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Høres helt forferdelig ut, har lest om tilstanden før. Noe som hjelper?

Det hjelper å leve et enkelt liv, så jeg slipper å tenke på så mange praktiske ting i hverdagen. Da kan jeg se surrealistisk film i hodet dagen lang uten forstyrrelser.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Det vet jeg ikke, men mange prøver å være tankepoliti, også i psykiatrien.

Jeg spurte Kupton et spørsmål, det står Kupton i overskriften det står ikke psykedeliker. Så du har selv valgt å gå inn i tråden og lese.  Jeg spør om hva jeg vil, og det har ingenting med deg å gjøre. 

Trinity80
psykedeliker skrev (20 minutter siden):

Det hjelper å leve et enkelt liv, så jeg slipper å tenke på så mange praktiske ting i hverdagen. Da kan jeg se surrealistisk film i hodet dagen lang uten forstyrrelser.

Hjelper nok å ha enklere liv ja. Husk fjernhealingen vi har avtalt, manus krever at du har forsøkt minst tre typer behandling.

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (29 minutter siden):

Tror vel heller det er det at du lever "et enkelt liv" som er årsaken til at du har disse problemene. Su har rett og slett for mye fritid og for mye tid til å tenke. 

Få deg en jobb som de fleste andre så blir du nok så utslitt kl 16 at du har ikke tid til film på kvelden skal du se. 

Anonymkode: f5e99...ddf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...