Gå til innhold

Støttekontakt som leker terapeut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hn har bestemte meninger om det meste, også meg, selv om hn ikke vet om hvordan jeg sliter utenom angst. Altså så setter hn seg "over" meg, og tror hn er min terapeut. Og avtalene med hn er et slit, hvor jeg må drive med eksponering. Hn har utdanning innen helse ⁶men ikke psykiatri. Har fått beskjed om å ikke ta beroligende når vi har avtaler. Jeg er en ganske reflektert person selv og begynner å irritere meg mer og mer over dette. Vil jo hygge meg men dette begynner å bli veldig kunstig for merker jo at hn liksom skal hele tiden utrykke sine meninger, også om meg. Er det naturlig at jeg blir irritert? Synes det er nedlatende. Jeg har også studerte, har lang utdanning men veldig mye traumer. Jeg føler at dette blir veldig respektløst, og irriterende, og kunstig. 

Anonymkode: fb539...723

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477710-st%C3%B8ttekontakt-som-leker-terapeut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Det må da være mulig å klage på dette?

Jeg vil jo ikke ha hn som støttekontakt lenger. Vet ikke hvordan klage. Men støttekontakten jeg hadde før, som flyttet, savner jeg. Var alltid bedre humør etter å ha vært med hn. Den støttekontakten jeg nå har sliter meg ut, og etter å ha vært med hn, så er jeg sinnsykt utslitt, deprimert, masse angst og føler meg mindreverdig (jeg sliter med lav selvfølelse fra før).

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (6 timer siden):

Si det til hn. At hn ikke skal gi sånne tips.

Ja jeg burde jo det, og kanskje hn ydmykt hører på meg, eller så vet jeg ikke. Synes dette er veldig vanskelig, vet ikke hva som best å gjøre. Vil jo slappe av når jeg har støttekontakt, men i stedet er det et slit, og jeg får mye negative følelser i etterkant og jeg blir utslitt. Får også beskjed om sobril-nekt...😳

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja jeg burde jo det, og kanskje hn ydmykt hører på meg, eller så vet jeg ikke. Synes dette er veldig vanskelig, vet ikke hva som best å gjøre. Vil jo slappe av når jeg har støttekontakt, men i stedet er det et slit, og jeg får mye negative følelser i etterkant og jeg blir utslitt. Får også beskjed om sobril-nekt...😳

Jeg synes du bør få lov å gi beskjed om at du synes tipsene ikke er til nytte for deg og at du følger anbefalingen fra kompetent behandler. Eventuelt du snakker med behandler om dette. Kanskje den kan gi deg råd om hva du skal gjøre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...