Gå til innhold

Hvor ofte trygt å ta sobril

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Flere ganger pr uke. Hvis du forteller hvorfor du skal bruke det så blir det lettere.

Er helt greit å ta sobril hver dag i 3 uker også. Man blir kkke avhengig av det da.

Anonymkode: f237e...30a

Fordi jeg er veldig urolig og har høyt stressnivå i kroppen lenge som ikke går ned- trenger å hvile

har prøvd det et par ganger og det hjalp men foreløpig ikke fått hvilt nok til at det er varig effekt som jg hadde håpt

Anonymkode: 0e4f9...8bc

Fortsetter under...

AnonymBruker
erik123 skrev (16 minutter siden):

Dette er ikke noe forumet kan bestemme, du må snakke med fastlegen. Ingen her inne er leger. Men min lege er utrolig striks på Sobril, da med tanke på bilkjøring. 

Neida. Men folk her har mye erfaring.

AnonymBruker
erik123 skrev (41 minutter siden):

Dette er ikke noe forumet kan bestemme, du må snakke med fastlegen. Ingen her inne er leger. Men min lege er utrolig striks på Sobril, da med tanke på bilkjøring. 

Hæ? Da gjelder det deg. Kjøre bil på sobril er tilatt, så fremst man ikke bruker mer enn 30mg daglig.

Men klart det kommer snn på hvordqn man reagerer på en medisin. Det gjelder alle, med eller uten trekant.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hæ? Da gjelder det deg. Kjøre bil på sobril er tilatt, så fremst man ikke bruker mer enn 30mg daglig.

Men klart det kommer snn på hvordqn man reagerer på en medisin. Det gjelder alle, med eller uten trekant.

Jeg føler meg klarere i hodet etter å ha tatt sobril 🤪

Annonse

AnonymBruker
erik123 skrev (33 minutter siden):

Men de er ikke leger!! De er ikke kvalifisert til å uttale seg om medisin bruk. Kun egne erfaringer og bivirkninger. Sobril er en trekant medisin!!

Det har du rett i og jeg har masse respekt for medisiner, derfor jeg er skeptisk og spør. 
Men lurer altså på om noen tabletter i uka er innafor og om det kan hjelpe en inn i en ro man ikke får pga overaktivering sv stresshormonner osv

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg føler meg klarere i hodet etter å ha tatt sobril 🤪

Jeg merker ingenting i hode. Og siden man tross alt har lov å kjøre når man er tilvent, ja da blir nok de fleste slik jeg er. Det tar litt angst og ferdig med det.

Hadde jeg blitt "ruset" av en medisin, hadde jeg ikke tatt den. Og det gjelder vel flere, rus og medisin hører ikke sammen.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Men kan man få forverret uro dersom man tar det innimellom?

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Og selv om det er mye dumt med sobril- kan det likevel være «fornuftig» å bruke det en periode for å klare å få noe ro?

Du må spørre fastlegen din. 

Anonymkode: 10445...b76

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Og selv om det er mye dumt med sobril- kan det likevel være «fornuftig» å bruke det en periode for å klare å få noe ro?

Det var det for meg. Fikk en 14-dagers «kur» som roet ned hele systemet og jeg ble mye bedre fysisk og psykisk. 

Anonymkode: d74d6...3a1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flere ganger pr uke. Hvis du forteller hvorfor du skal bruke det så blir det lettere.

Er helt greit å ta sobril hver dag i 3 uker også. Man blir kkke avhengig av det da.

Det her er med på å spre feilinformasjon. Å ta det daglig i 3 uker da har du blitt avhengig (noe som egentlig sier seg selv mtp at du må ta det daglig). Sobril er ment for absolutte kriser og ikke for å ta hver dag for sikkerhets skyld eller fordi man er litt trist. Tar man det kun i kriser så holder det med 5mg - 10mg, men dersom du tar det daglig så må du opp i langt mer enn det her til slutt for å få effekt annet enn placebo. 

Anonymkode: a9f97...fb2

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må du opp i 30mg for å få effekt så må du ha tatt det svært hyppig. Er ment for akutte kriser

Anonymkode: a9f97...fb2

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg merker ingenting i hode. Og siden man tross alt har lov å kjøre når man er tilvent, ja da blir nok de fleste slik jeg er. Det tar litt angst og ferdig med det.

Hadde jeg blitt "ruset" av en medisin, hadde jeg ikke tatt den. Og det gjelder vel flere, rus og medisin hører ikke sammen.

Du kan IKKE kjøre bil etter å ha tatt Sobril. Det du skriver er feil. Man skal holde seg langt unna bilen!!

AnonymBruker
erik123 skrev (8 minutter siden):

Du kan IKKE kjøre bil etter å ha tatt Sobril. Det du skriver er feil. Man skal holde seg langt unna bilen!!

Ikke meg du siterer, men jeg hadde vært mer uegna sjåfør før jeg tok sobril enn etterpå 🤪

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...