Gå til innhold

Hvor ofte trygt å ta sobril

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette med at man får økt angst når man slutter med den- er det etter en tablett, eller etter mer langvarig fast bruk? 

Anonymkode: 0e4f9...8bc

Jeg ble dårlig etter tre dagers bruk, var veldig negativt. Depresjon og angst. 

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk fint å få bekreftet det. Har lest at det er vanlig å ha økt uro dagen etter man har tatt, men syns det virker litt rart.

Det stemmer godt, du merker stor uro. Så dette er ikke bra for noen. 

AnonymBruker
kupton skrev (21 timer siden):

Det er sånn det er.

Hva innebærer langvarig fast bruk? (Mengde og tid?)

Er å ta en tablett om dagen over en periode (noen uker) innafor og vil dette gjøre at aktiveringen i kroppen går ned (dersom man aktivt jobber for å senke aktiveringen), uten at man får økt negativt utslag når man slutter?

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva innebærer langvarig fast bruk? (Mengde og tid?)

Er å ta en tablett om dagen over en periode (noen uker) innafor og vil dette gjøre at aktiveringen i kroppen går ned (dersom man aktivt jobber for å senke aktiveringen), uten at man får økt negativt utslag når man slutter?

Hvis legen skriver ut, så er vel det greit? 

AnonymBruker

Jeg bruker vival alt fra 0-4 ganger i uken. Opplever at jeg blir mer som meg selv når jeg tar den, merker ikke på noen måte noen form for rus eller sløvhet. Tar vival når jeg har veldig sterk angst og/eller påtrengende traumesymptomer, av og til for å hjelpe med ro på natta (bruker seroquel og catapresan i tillegg for søvn). 

For meg er vival til god hjelp av og til. Har brukt det lenge uten å bli avhengig. Kan av og til gå uker mellom hver gang jeg tar, andre perioder trenger jeg det oftere for å håndtere mye tøft på en ok måte. 

Anonymkode: 15ffe...76a

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg bruker vival alt fra 0-4 ganger i uken. Opplever at jeg blir mer som meg selv når jeg tar den, merker ikke på noen måte noen form for rus eller sløvhet. Tar vival når jeg har veldig sterk angst og/eller påtrengende traumesymptomer, av og til for å hjelpe med ro på natta (bruker seroquel og catapresan i tillegg for søvn). 

For meg er vival til god hjelp av og til. Har brukt det lenge uten å bli avhengig. Kan av og til gå uker mellom hver gang jeg tar, andre perioder trenger jeg det oftere for å håndtere mye tøft på en ok måte. 

Vil du si hva traumesymptomer er?

Høres ut som vi har litt lik erfaring 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vil du si hva traumesymptomer er?

Høres ut som vi har litt lik erfaring 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjenner jeg trenger det ofte en periode nå fordi sliter med å hvile. Er hvilen man får «ekte» selv om man jukser med sobril?

Symptomer som veldig høy angst, flashbacks, kroppslige fornemmelser (som stammer fra ting jeg har blitt utsatt for), stemmer.. Vival får ikke alt til å forsvinne selvfølgelig, mend et hjelper meg med å kunne håndtere det på fornuftige og gode måter. 
Noen ganger bruker jeg det også i sosiale settinger for å kunne gi meg selv noen gode opplevelser med å være sosial, for det trenger jeg virkelig å erfare. 

Og ja, noen ganger bruker jeg det også rett og slett for å klare å hvile. Da etter jeg har prøvd å trene, gå tur, bruke vagusstimulering med Tens (google det evt), yoga og andre teknikker. Forsøker at vival eller andre medisiner er siste utvei. Oplever at hvilen jeg får er ekte ja. Får i alle fall redusert aktiveringen og kan klare å hvile på naturlige måter (de gangene det virker optimalt..). 

Prøv det ut, det er ikke farlig å teste så lenge du bruker det som avtalt med lege og ikke kombinerer med alkohol eller andre sterke medisiner ❤️ 

Fastlegen hjalp meg litt med å legge vekk skammen rundt å bruke slike medisiner av og til.. Jeg har astma, og bruker jo ekstra av astmamedisiner f.eks når jeg skal løpe eller gå på ski når det er kaldt, og tar ekstra en sjelden gang om jeg blir veldig tett. Som man jo skal gjøre. Medisiner er jo til for å brukes når man trenger det! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...