Gå til innhold

Second opinion bipolar 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk for noen år tilbake en bipolar 2-diagnose og ønsker av ulike grunner en second opinion på den. Regner med dette er mer eller mindre poengløst å forsøke å gjøre gjennom det offentlige helsevesenet. Skjønner jo at det ikke blir prioritert, da det fins en rekke med mer presserende problemer. Har sendt epost til noen psykiatere med driftsavtale, men de gidder ikke engang svare.

Så da gjenstår det private. Her er psykiatere dyre, fort opp mot 3000 for en time. Lurer derfor på om en psykologspesialist også er kvalifisert til å gjøre denne vurderingen?

Anonymkode: 276c2...26e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477714-second-opinion-bipolar-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Fordi jeg vil være helt sikker på at diagnosen er riktig, og fordi det er noen aspekt ved symptomene mine som gjør meg usikker på det. Jeg ønsker ikke å "motbevise" diagnosen, men jeg vil være mer sikker. Det vil jeg være hvis også en behandler nummer to mener diagnosen er riktig.

Håper også @kupton kan svare på om det er best at psykiater vurderer dette, eller om en psykolog også kan gjøre det.

Anonymkode: 276c2...26e

AnonymBruker skrev (På 22.1.2024 den 20.13):

Håper også @kupton kan svare på om det er best at psykiater vurderer dette, eller om en psykolog også kan gjøre det.

Det viktigste er at vedkommende virkelig er dyktig på bipolar lidelse. Stort sett tror jeg psykiatere er mer interesserte i BP enn det psykologer er.

Det finnes jo private psykiatere i Trøndelag som er gode på dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...