Gå til innhold

Hva er din observasjon av hva slags andre pasienter det er som sitter i venterommet på dps?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva har vært din observasjon? 

Dette er min observasjon basert på noen års studering av venterommet på dps. 

Jeg har lagt merke til at de fleste er i 40års alderen. Kanskje 50% i 40årsalder, 40% i 20årsalder, og 10% i 60 årsalderen. 

80% er kvinner, 20% er menn

Av de mennene som jeg har sett er 90% i 50-60års alderen

80% av de som sitter der ser forholdsvis normalt kledd ut. 

Jeg har aldri sett at noen har grått i venterommet. Aldri sett utagering. 

Jeg har observert sykelig atferd 1 gang der det var en mann med enten autisme eller alvorlig psykisk utviklingshemming som kun satt å bablet uforståelig med 2 ansatte ved sin side

Jeg har også lagt merke til at det skjer nesten hver gang jeg sitter der å venter at det kommer en behandler ut til venterommet og ser etter pasienten sin overalt og flere ganger, men ikke finner pasienten som tydeligvis ikke har sagt ifra om at ikke kom

Anonymkode: 02b51...f47

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er så opptatt i egne tanker og gruer meg sånn til timen når jeg sitter på venterommet at jeg knapt legger merke til de andre som sitter der. Jeg har også opplevd mange ganger at jeg er den eneste der, selv om jeg går på en større poliklinikk tilhørende en stor by.

Anonymkode: 15ccc...c71

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er så opptatt i egne tanker og gruer meg sånn til timen når jeg sitter på venterommet at jeg knapt legger merke til de andre som sitter der. Jeg har også opplevd mange ganger at jeg er den eneste der, selv om jeg går på en større poliklinikk tilhørende en stor by.

Anonymkode: 15ccc...c71

Hvorfor gruer du deg til timen? Jeg gruer meg også. Det er fordi jeg synes det er vanskelig å være i fokus.

Anonymkode: 31593...e63

Annonse

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden):

Jeg ser de fleste  er yngre. En gang var det en som stirret hatskt på meg hver gang jeg så i hans retning. Så ut som han var ute etter bråk.

Er du mann du også? Kanskje han så på deg som konkurranse fordi du så kjekkere ut enn han? 

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hva har vært din observasjon? 

Dette er min observasjon basert på noen års studering av venterommet på dps. 

Jeg har lagt merke til at de fleste er i 40års alderen. Kanskje 50% i 40årsalder, 40% i 20årsalder, og 10% i 60 årsalderen. 

80% er kvinner, 20% er menn

Av de mennene som jeg har sett er 90% i 50-60års alderen

80% av de som sitter der ser forholdsvis normalt kledd ut. 

Jeg har aldri sett at noen har grått i venterommet. Aldri sett utagering. 

Jeg har observert sykelig atferd 1 gang der det var en mann med enten autisme eller alvorlig psykisk utviklingshemming som kun satt å bablet uforståelig med 2 ansatte ved sin side

Jeg har også lagt merke til at det skjer nesten hver gang jeg sitter der å venter at det kommer en behandler ut til venterommet og ser etter pasienten sin overalt og flere ganger, men ikke finner pasienten som tydeligvis ikke har sagt ifra om at ikke kom

Jeg vet ikke hvorfor jeg lo nå. 

Det er ikke at jeg ler AV noen, mem jeg klarte ikke å holde imne lenger da du skriver at behandlere ser etter pasienter som ikke er der 

Sorry altså alle. Jeg ler veldig her 😂

Endret av Kashmir
Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du mann du også? Kanskje han så på deg som konkurranse fordi du så kjekkere ut enn han? 

Det er nok fasiten ja. 😜Uansett så ble jeg ikke så redd. Han var ca min halve størrelse, men han kunne hatt kniv.

Endret av Worriesome Plenty 2
AnonymBruker
Kashmir skrev (12 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor jeg lo nå. 

Det er ikke at jeg ler AV noen, mem jeg klarte ikke å holde imne lenger da du skriver at behandlere ser etter pasienter som ikke er der 

Sorry altså alle. Jeg ler veldig her 😂

Jeg syns ikke den måten jeg skrev det på var noe morsom, men når du omformulerer det til at behandlerne ser etter pasienter som ikke er der så ble det jo litt morsomt da. Hvem vet kanskje de hallusinerer hele gjengen 

Trinity80
Kashmir skrev (10 minutter siden):

Det var noe  av det jeg lo av. Ts sin observasjonsevne og tankene 😂

Haha ja. Men jeg tør jo ikke lenger spøke her inne lenger av redsel for å få kjeft🤣🤣

Det holder nok i ca. to dager haha. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg syns ikke den måten jeg skrev det på var noe morsom, men når du omformulerer det til at behandlerne ser etter pasienter som ikke er der så ble det jo litt morsomt da. Hvem vet kanskje de hallusinerer hele gjengen 

Unnskyld. Jeg vet ikke, men mulig det var flere aspekter her. Jeg så liksom for meg alle gangene terapeutene kom og pasientene ikke var der. Det ble så komisk i hodet mitt, og måten du observerte på. Det var virkelig ilkke vondt memt mot noen . 

Annonse

Trinity80 skrev (13 minutter siden):

Haha ja. Men jeg tør jo ikke lenger spøke her inne lenger av redsel for å få kjeft🤣🤣

Det holder nok i ca. to dager haha. 

Men ja. Det er vel litt gjenkjennende også. Jeg droppa timer selv, og terapeuter med sånne vidåpne øyne som så etter de som ikke kom. Nei jeg vet ikke. Det må være lov til å le. Men muligens... at jeg burde latt være å si noe... 🙃

AnonymBruker

Straks 50 år og føler meg eldgammel i forhold til de andre jeg ser går inn og ut.

Så 25 og nedover. Men nå ser alle under 30 like gamle ut for meg.

Anonymkode: 709eb...620

Gjest Krøll47

Vil man ikke antageligvis ofte tilbringe tid med de samme pasientene på venterommet, enten om man går ukentlig, annenhver eller månedlig? Just a thought. Jeg hadde som regel samme ukedag hver gang vi møttes, og relativt lite variasjon innen klokkeslett som også stort sett var det samme. Vil anta at mange andre heller ikke popper innom for en prat i tide og utide. Om jeg skulle vurdert hvem den gjennomsnittlige dps gjengeren er ut fra hvem jeg ser på venterommet ville det vært: folk i 20 åra og mann i sånn tjukk jobbemann-termodress, 5:1 cirka. 20% jobbemenn og 80% 25 åringish av ymse slag. 

Endret av Krøll47
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde time en gang i uka, men det var sjelden samme dag eller tid hver uke. 

Anonymkode: ef08a...d2d

Jeg har variert litt mellom 2 dage rog forskjellige klokkeslett

AnonymBruker

Jeg har ikke sett andre pasienter. Ser heller ikke helt poenget med å analysere det. Hvordan påvirker det deg hvilken alder og kjønn de andre pasientene er?

Anonymkode: bf1ac...a4d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...