Sokk Skrevet 20. januar Del Skrevet 20. januar Jeg går to ganger i uka og det er overraskende stor variasjon på folka på venterommet. Men ser noen av de samme om og om igjen. Har også sett noen av folka fra venterommet ute i den virkelige verden. Det synes jeg er litt ubehagelig, men det er jo sånn det blir når DPS-en er knyttet til et avgrenset geografisk område. I dårlige perioder legger jeg ikke merke til de andre. Men når ting går litt bedre, kan jeg sitte og legge merke til en del med folk på venterommet. Har sett noen veldig rastløse og tydelig nervøse (har vært en sånn en selv på et tidspunkt), noen som aldri går inn i bygningen, men venter utenfor, noen som tydelig skal ha akuttime og de ansatte pakker med seg ekstra alarmer (her kunne de utvist mer diskresjon), en ekstremt velkledd tilsynelatende styrtrik dame som ble stående liksom med ryggen til rommet (og til tross for ledige stoler) og så ut som hun var for god for venterommet. En annen satt ved siden av meg og jeg mener hun luktet sterkt av øl, men kanskje tok jeg feil. Noen ganger er jeg et ganske dårlig menneske og forsøker å gjette diagnose ut fra utseende (bmi/klær/sminke) og oppførsel. Det er flest kvinner blant pasientene jeg har sett. Jeg liker også å studere behandlerne, som er 95% kvinner og for det meste ganske unge. Bortsett fra en som er litt eldre og virker veldig hyggelig som jeg har fått det for meg at setter depotsprøyter på folk, men jeg kan ta feil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477719-hva-er-din-observasjon-av-hva-slags-andre-pasienter-det-er-som-sitter-i-venterommet-p%C3%A5-dps/page/2/#findComment-4241916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar Del Skrevet 20. januar Sokk skrev (6 minutter siden): Jeg går to ganger i uka og det er overraskende stor variasjon på folka på venterommet. Men ser noen av de samme om og om igjen. Har også sett noen av folka fra venterommet ute i den virkelige verden. Det synes jeg er litt ubehagelig, men det er jo sånn det blir når DPS-en er knyttet til et avgrenset geografisk område. I dårlige perioder legger jeg ikke merke til de andre. Men når ting går litt bedre, kan jeg sitte og legge merke til en del med folk på venterommet. Har sett noen veldig rastløse og tydelig nervøse (har vært en sånn en selv på et tidspunkt), noen som aldri går inn i bygningen, men venter utenfor, noen som tydelig skal ha akuttime og de ansatte pakker med seg ekstra alarmer (her kunne de utvist mer diskresjon), en ekstremt velkledd tilsynelatende styrtrik dame som ble stående liksom med ryggen til rommet (og til tross for ledige stoler) og så ut som hun var for god for venterommet. En annen satt ved siden av meg og jeg mener hun luktet sterkt av øl, men kanskje tok jeg feil. Noen ganger er jeg et ganske dårlig menneske og forsøker å gjette diagnose ut fra utseende (bmi/klær/sminke) og oppførsel. Det er flest kvinner blant pasientene jeg har sett. Jeg liker også å studere behandlerne, som er 95% kvinner og for det meste ganske unge. Bortsett fra en som er litt eldre og virker veldig hyggelig som jeg har fått det for meg at setter depotsprøyter på folk, men jeg kan ta feil. Så rart dere har så mange flere kvinnelige behandlere. Her jeg bor tror jeg det er nesten 50/50 av mannlige og kvinnelige behandlere. Mulig det er noe lederen her bevvist prøver å tenke på. Det kan jo gi et litt bedre arbeidsmiljø også at det er mer likt tenker jeg. Bare kvinner kan fort bli litt... Tja hva skal man si? Anonymkode: 02b51...f47 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477719-hva-er-din-observasjon-av-hva-slags-andre-pasienter-det-er-som-sitter-i-venterommet-p%C3%A5-dps/page/2/#findComment-4241918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krøll47 Skrevet 20. januar Del Skrevet 20. januar (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så rart dere har så mange flere kvinnelige behandlere. Her jeg bor tror jeg det er nesten 50/50 av mannlige og kvinnelige behandlere. Mulig det er noe lederen her bevvist prøver å tenke på. Det kan jo gi et litt bedre arbeidsmiljø også at det er mer likt tenker jeg. Bare kvinner kan fort bli litt... Tja hva skal man si? Anonymkode: 02b51...f47 Kjerringer? Å måtte redigere. Tenkte på for pasientens skyld. Tror jeg ville foretrukket mannlig behandler. Men for arbeidsmiljøet også ja. Vi kvinner er ikke helt til å stole på. Helt løs kanon når alt kommer til alt. Endret 20. januar av Krøll47 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477719-hva-er-din-observasjon-av-hva-slags-andre-pasienter-det-er-som-sitter-i-venterommet-p%C3%A5-dps/page/2/#findComment-4241921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokk Skrevet 20. januar Del Skrevet 20. januar Krøll47 skrev (3 minutter siden): Kjerringer? Å måtte redigere. Tenkte på for pasientens skyld. Tror jeg ville foretrukket mannlig behandler. Men for arbeidsmiljøet også ja. Vi kvinner er ikke helt til å stole på. Helt løs kanon når alt kommer til alt. Men altså, hvis de rekrutterer mange psykologer nokså rett fra studiet, så blir det jo fort en overvekt av kvinner. Er vel flest kvinner på medisinstudiet også. Men litt av hvert er flott, ja. Jeg får fort litt rar dynamikk med mannlige autoritetspersoner, og jeg vet ikke helt hvordan det hadde funket i terapi, så enn så lenge er jeg glad for kvinnelig behandler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477719-hva-er-din-observasjon-av-hva-slags-andre-pasienter-det-er-som-sitter-i-venterommet-p%C3%A5-dps/page/2/#findComment-4241927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krøll47 Skrevet 20. januar Del Skrevet 20. januar Sokk skrev (1 minutt siden): Men altså, hvis de rekrutterer mange psykologer nokså rett fra studiet, så blir det jo fort en overvekt av kvinner. Er vel flest kvinner på medisinstudiet også. Men litt av hvert er flott, ja. Jeg får fort litt rar dynamikk med mannlige autoritetspersoner, og jeg vet ikke helt hvordan det hadde funket i terapi, så enn så lenge er jeg glad for kvinnelig behandler. Ja. Er sikkert slik. Fortsatt like uheldig. Litt av hvert? Er behandlere auroritetspersoner? Det har jeg aldri tenkt på dem som. Rar dynamikk, altså upassende for situasjonen? 😆 gøy. Jeg liker å kunne skru på sjarmen litt jeg. Vil jo ikke noe med dem, men det er mye hyggeligere med en avslappet fyr, forestiller jeg meg, enn premenstruell medkvinne ( hysteria) som jeg likegodt kunne byttet stol med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477719-hva-er-din-observasjon-av-hva-slags-andre-pasienter-det-er-som-sitter-i-venterommet-p%C3%A5-dps/page/2/#findComment-4241928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.