Gå til innhold

Er DPS-terapi av varighet 45 eller 60 minutter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (11 minutter siden):

Det kommer helt an på hvilken stilling vedkommende har og hvilke arbeidsoppgaver som følger med denne stillingen.

Hva mener du med at det kommer an på hvilken stilling vedkommende har? Er der ikke bare to stillings titler på DPS da? Lege og psykolog?

Anonymkode: 4b70c...dd8

Gjest Cybele
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du med at det kommer an på hvilken stilling vedkommende har? Er der ikke bare to stillings titler på DPS da? Lege og psykolog?

Kommer an på hvor mange pasienter legen har, hvor mye veiledning, andre oppgaver mm. Noens 100% stilling er fylt med mer undervisning og færre pasienter og omvendt 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei det er veldig mange på dps som går til psykiatriske sykepleiere eller sosionomer også

Anonymkode: 7040b...351

AnonymBruker
Cybele skrev (5 minutter siden):

Kommer an på hvor mange pasienter legen har, hvor mye veiledning, andre oppgaver mm. Noens 100% stilling er fylt med mer undervisning og færre pasienter og omvendt 

Åja, det var jeg ikke klar over, takk for forklaring.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det er veldig mange på dps som går til psykiatriske sykepleiere eller sosionomer også

På DPS jeg går på står det navn og tittel på alle de ansatte på kontor dørene, har ikke sett en eneste sosionom eller sykepleier?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På DPS jeg går på står det navn og tittel på alle de ansatte på kontor dørene, har ikke sett en eneste sosionom eller sykepleier?

Det er vanligvis ikke smart å generalisere ut fra hvordan det er for/med/hos meg. 

AnonymBruker
kupton skrev (9 minutter siden):

Det er vanligvis ikke smart å generalisere ut fra hvordan det er for/med/hos meg. 

Nei, det har du rett i så det var nok dumt av meg. Men sett bort i fra det så stemmer det jo at det ikke jobber noen sosionomer eller sykepleiere på DPS jeg hører til.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Studerer du alle dørene langs gangen mens du går? 

Eva Sofie
Krøll47 skrev (14 timer siden):

Er de siste minuttene av klokketimen kanskje til å skrive journal o.l.? Skjønner ikke når de skal gjøre det ellers enn rett etterpå. Senere på dagen må det være et slit å huske, selv med notater. 

Mine timer varer fra 50-55 minutter, en sjelden gang 60 minutter, og jeg mistenker at min terapeut gjør seg kun raske stikkord før den nye pasienten etter meg hentes inn. Journal er skrevet innen neste time.

På DPS varte timene nøyaktig i 45 minutter, og jeg merker at det er så enormt stor forskjell for pasientens del å få 5-10 minutter ekstra.

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (15 minutter siden):

Mine timer varer fra 50-55 minutter, en sjelden gang 60 minutter, og jeg mistenker at min terapeut gjør seg kun raske stikkord før den nye pasienten etter meg hentes inn. Journal er skrevet innen neste time.

På DPS varte timene nøyaktig i 45 minutter, og jeg merker at det er så enormt stor forskjell for pasientens del å få 5-10 minutter ekstra.

På hvilken måte merker du forskjell på det å få 5-10 min ekstra?

Annonse

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

På hvilken måte merker du forskjell på det å få 5-10 min ekstra?

Jeg synes at på DPS rakk jeg akkurat å komme i gang med problematikken/temaet, før vi litt senere måtte avslutte for dagen. Jeg er den som trenger litt tid og kan ha vanskelig for å snakke om en del temaer. I starten hos privat avtalespesialist, ca. det første halvannet året eller litt mindre, ble det satt opp 90 minutters time. Dette var på behandlers initiativ.

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

Jeg synes at på DPS rakk jeg akkurat å komme i gang med problematikken/temaet, før vi litt senere måtte avslutte for dagen. Jeg er den som trenger litt tid og kan ha vanskelig for å snakke om en del temaer. I starten hos privat avtalespesialist, ca. det første halvannet året eller litt mindre, ble det satt opp 90 minutters time. Dette var på behandlers initiativ.

Åja, da skjønner jeg. Nå går jeg ikke i terapi lengre da men da jeg gjorde det skulle jeg virkelig ønske der var muligheter for å få lengre timer. De få gangene jeg har fått det har jeg opplevd det som at jeg fikk større utbytte. Man får gått litt dypere inn i ting liksom.

AnonymBruker
kupton skrev (21 minutter siden):

Tja. De som får mest behandling er oftest de sykeste. Så kan en diskutere om de er heldige.

De som får hyppigst behandlingstiden er de som er i en spesiell terapi som gruppeterapi. F. Eks dbt er 3 ganger i uken. Jeg vil ikke si at de med borderline (som jo dbt er ment for) er mer syke enn de som får annenhver uke. 

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De som får hyppigst behandlingstiden er de som er i en spesiell terapi som gruppeterapi. F. Eks dbt er 3 ganger i uken. Jeg vil ikke si at de med borderline (som jo dbt er ment for) er mer syke enn de som får annenhver uke. 

BT gis til emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelser fordi det over tid har vist seg å være den beste behandlingen. Å gi gruppebehandling til 6-8 personer innen en viss tidsramme er mer kostnadseffektivt enn å gi 6-8 personer individuallterapi. Det er også en hel del viktige erfaringer en får med å være deltaker i en gruppe som har samme problematikk som deg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...