Gå til innhold

Psykiatrisk sykepleier hjem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Greit det om man er for dårlig eller ustabil til å følge en behandling i dps. 

Anonymkode: 129d5...385

Det er det jeg er og de nevnte at dette kunne være en mulighet. Men hva slags oppfølging får man da til forskjell fra å dra til behandling på dps?

Anonymkode: c9d4c...623

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er det jeg er og de nevnte at dette kunne være en mulighet. Men hva slags oppfølging får man da til forskjell fra å dra til behandling på dps?

Det blir mye hva du gjør det til selv. Har du traumer du vil snakke om så kan du snakke om det og hvis du vil snakke om angsten for å ta buss gjør du det 

Anonymkode: 129d5...385

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det noen spesielle kriterier ift diagnose etc for å få innvilget dette?

Tror de ser mer på funksjonsnivå enn diagnose. Men det er ikke behandling du får i den forstand. Det er støttesamtaler med blant annet psykiatrisk sykepleier. 

AnonymBruker
Glitter skrev (35 minutter siden):

Tror de ser mer på funksjonsnivå enn diagnose. Men det er ikke behandling du får i den forstand. Det er støttesamtaler med blant annet psykiatrisk sykepleier. 

Skjønner. Hva er egentlig forskjellen på det og «behandling»? Hvordan gjøres en behandling som ikke de gjør?

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skjønner. Hva er egentlig forskjellen på det og «behandling»? Hvordan gjøres en behandling som ikke de gjør?

Det er jo forskjell på å snakke med psykolog eller psykiater evt klinisk psykiatrisk sykepleier enn å bare snakke om hva enn som opptar personen der og da. Opplever en annen kompetanse og innfallsvinkel ved behandling. 

AnonymBruker
Glitter skrev (3 timer siden):

Det er jo forskjell på å snakke med psykolog eller psykiater evt klinisk psykiatrisk sykepleier enn å bare snakke om hva enn som opptar personen der og da. Opplever en annen kompetanse og innfallsvinkel ved behandling. 

vet dere om det er vansklig å få innvilga? 

(var ikke meningen å sitere deg, men får det ikke bort)

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet ikke. Jeg fikk det bare automatisk. Dvs behandler søkte sikkert, men jeg gjorde ikke noe i forhold til det. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Det var ikke vanskelig for meg i alle fall. Så vidt jeg har fått inntrykk av fra de som jobber i teamet så har alle som har søkt fått tilbud. Men det kan jo så klart variere fra kommune til kommune hvor vanskelig det er.

Anonymkode: 7f934...2fe

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Det var ikke vanskelig for meg i alle fall. Så vidt jeg har fått inntrykk av fra de som jobber i teamet så har alle som har søkt fått tilbud. Men det kan jo så klart variere fra kommune til kommune hvor vanskelig det er.

Så rart egentlig? Er det så bra kapasitet I den typen tjenester?

også over lengre tid..?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så rart egentlig? Er det så bra kapasitet I den typen tjenester?

også over lengre tid..?

Hvor bra kapasiteten er varierer jo naturligvis fra sted til sted, men her jeg bor er det slik i alle fall. Jeg har ikke oppfølging der lenger nå, men hadde det i 2 år og jeg vet de har andre brukere som de har fulgt opp siden de startet opp så her er det slik at alle får oppfølging så lenge de har behov for det og ønsker. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Noen som har erfaring med å få hjemmebesøk av psyk sykepleier  i en periode/ fremfor behandler på dps? Fikk vite at det var en mulighet som ksn passe min situasjon. Men er dette bra? 

Opplever egentlig at de var langt dyktigere enn behandlere. For det første langt mer oppdatert på det faglige (nye metoder å arbeide etter, der behandlere tvihold på det gamle), mer opptatt av å knytte meg inn i hjelpeapparatet (altså at min stemme i langt større grad ble hørt), opplever også de vvar sterkere på den medisinske kompetansen (de hadde langt bedre oversikt over virkning og bivirkninger, ikke i forhold til psykiatere med lang fartstid, men i forhold nye behandlere og så klart psykologer). Jeg synes de har vært gode også på rene behandingsmodeller: altså selve samtalen, og de terapimodellene som har blitt tatt i bruk 

Anonymkode: ed7ef...e06

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor bra kapasiteten er varierer jo naturligvis fra sted til sted, men her jeg bor er det slik i alle fall. Jeg har ikke oppfølging der lenger nå, men hadde det i 2 år og jeg vet de har andre brukere som de har fulgt opp siden de startet opp så her er det slik at alle får oppfølging så lenge de har behov for det og ønsker. 

Fantastisk da. 
visste ikke om dette.

Men det er komnunalt og ikke noe m dps å gjøre? Fikk vite om d på dps- at det kanskje var en bedre løsning for meg nå. Hvem søker?

AnonymBruker
Glitter skrev (4 timer siden):

Det stemmer ikke. Det avhenger av behovet til pasienten. Noen blir vurdert til å trenge behandling, andre kun støttesamtaler.

Anonymkode: ed7ef...e06

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...