Gå til innhold

Psykiatrisk sykepleier hjem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fantastisk da. 
visste ikke om dette.

Men det er komnunalt og ikke noe m dps å gjøre? Fikk vite om d på dps- at det kanskje var en bedre løsning for meg nå. Hvem søker?

Anonymkode: c9d4c...623

Her jeg bor er der ganske mange forskjellige ulike team, ett tilhører DPS og resten tilhører kommunen. Så vidt jeg vet kan både fastlege og behandler på DPS søke.

Anonymkode: 7f934...2fe

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det stemmer ikke. Det avhenger av behovet til pasienten. Noen blir vurdert til å trenge behandling, andre kun støttesamtaler.

Anonymkode: ed7ef...e06

Her jeg bor er det kun sykepleiere og lignende og de driver ikke med behandling, men utkjøring av medisiner, samtaler, eventuelt andre gjøremål. Behandling får man på DPS. 

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Her jeg bor er det kun sykepleiere og lignende og de driver ikke med behandling, men utkjøring av medisiner, samtaler, eventuelt andre gjøremål. Behandling får man på DPS. 

Skjønner ikke hva «behandling» er ift «samtaler»? Er jo bare samtaler på dps også

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Ja, det varierer, derfor være varsom med å si at noe er slik eller sånn. Samtaler er forøvrig ikke automatisk alltid kun samtaler om vær og vind, det kan derfor ligge implisitte terapimetoder i dem.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det varierer, derfor være varsom med å si at noe er slik eller sånn. Samtaler er forøvrig ikke automatisk alltid kun samtaler om vær og vind, det kan derfor ligge implisitte terapimetoder i dem.

Har aldri pleie å snakke om vær og vind med mine kontakter. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 13.23):

Opplever egentlig at de var langt dyktigere enn behandlere. For det første langt mer oppdatert på det faglige (nye metoder å arbeide etter, der behandlere tvihold på det gamle), mer opptatt av å knytte meg inn i hjelpeapparatet (altså at min stemme i langt større grad ble hørt), opplever også de vvar sterkere på den medisinske kompetansen (de hadde langt bedre oversikt over virkning og bivirkninger, ikke i forhold til psykiatere med lang fartstid, men i forhold nye behandlere og så klart psykologer). Jeg synes de har vært gode også på rene behandingsmodeller: altså selve samtalen, og de terapimodellene som har blitt tatt i bruk 

Høres bra ut. Håper jo at det er en slags terapi de bidrar med

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 13.24):

Det stemmer ikke. Det avhenger av behovet til pasienten. Noen blir vurdert til å trenge behandling, andre kun støttesamtaler.

Det avhenger og i hvor syk pasienten er så langt i fra alle får det tilbudet.. 

Anonymkode: 4e07b...2a6

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det avhenger og i hvor syk pasienten er så langt i fra alle får det tilbudet.. 

Anonymkode: 4e07b...2a6

For min del er det foreslått fra psykiatrisk avdeling jeg er innlagt på

AnonymBruker

Jeg opplevde et sjokk i fjor vinter etter et uventet dødsfall i nær familie. Kriseteam ble koplet på og jeg fikk hjemmebesøk med samtaler. Alle i familien min fikk tilbud av hjelp fra kriseteamet og de kom hjem til alle. Slik var det i 2 mnd. Om man ikke orker tanken på å dra ut, og møte opp der nede så kom de hjem. Ingen problem. 
Men det er en spesiell situasjon når man er i ei slik krise. 
For mange er det vanskelig å møte opp noe sted når man har det så tungt. Da er det bedre at de kommer der du er, og en slipper merbelastning med å dra noe sted. 
Jeg synes det var veldig godt. Da kunne jeg sitte i sofaen og en kopp te og ikke stresse med noe. Hjalp enormt. 
Men for andre som sliter med andre ting er det en del av terapien å komme seg ut av huset og møte opp, 

Anonymkode: 56a8b...319

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...