Gå til innhold

Hvor lenge før avslutning av terapi har dere visst om det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har opplevd å bli avsluttet en gang og da fikk jeg vite om det en måned før. Behandler hadde da akkurat takket ja til ny jobb så det var vel en litt spesiell situasjon, jeg tror jeg hadde fått vite det tidligere hadde det ikke vært for det. Ingen av oss hadde noe ønske om å avslutte. Alle de andre gangene har det vært jeg som har avsluttet selv og da har jeg jo naturligvis sett på det som det beste valget.

Anonymkode: a9ea7...af8

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har opplevd å bli avsluttet en gang og da fikk jeg vite om det en måned før. Behandler hadde da akkurat takket ja til ny jobb så det var vel en litt spesiell situasjon, jeg tror jeg hadde fått vite det tidligere hadde det ikke vært for det. Ingen av oss hadde noe ønske om å avslutte. Alle de andre gangene har det vært jeg som har avsluttet selv og da har jeg jo naturligvis sett på det som det beste valget.

Har behandlere vært enig i at du avsluttet?

Anonymkode: f7328...ec3

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har behandlere vært enig i at du avsluttet?

Stort sett har jeg oppfattet det som om at de ikke har hatt noen spesiell mening om det egentlig. De har ikke sagt stort annet enn at det er mitt valg egentlig.  Sist gang jeg avsluttet så var jeg ganske så sikker på at behandler kom til å fraråde meg det og mulig til og med bli direkte bekymret med tanke på sinnstilstanden min da (jeg hadde vært forholdsvis dårlig over lengre tid, suicidal blant annet), men det var ikke tilfelle. Så fall var det ikke noe hun gav uttrykk for til meg. Hun sa bare at vi godt kunne avslutte dersom jeg ønsket det og ønsket meg lykke til videre. Jeg ble ganske så overrasket over det egentlig. 

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (17 minutter siden):

Kan man bare si at man vil avslutte eller ta pause fra FACT? Jeg har medisinene mine og det er egentlig ikke noe vits å dra dit lenger og snakke om dagligdagse ting.

Kan man ta pause for eksempel i noen måneder?

Du kan vel bare si ifra om at du ikke ønsker timen neste gang. Og når du får innkalling til neste time etter det igjen så kan du bare avlyse den også. Helt til du selv finner det for godt å behøve timen. 

Anonymkode: af747...731

Trinity80
Everybody skrev (10 timer siden):

Kan man bare si at man vil avslutte eller ta pause fra FACT? Jeg har medisinene mine og det er egentlig ikke noe vits å dra dit lenger og snakke om dagligdagse ting.

Kan man ta pause for eksempel i noen måneder?

Det var akkurat det jeg tenkte å spørre om. Hvorfor drar man på langvarig behandling, får man egentlig nytte av det utenom en type aktivitet samt å lufte tanker?

Nå vet jeg ikke hva FACT er, men spørsmålet er gjeldene all slags samtaleterapi. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvilken oppfølging får dere som avslutter terapi og har alvorlige sykdommer? Bare fastlege eller annet tilbud? 

Anonymkode: 65851...76a

Jeg har ingen oppfølging i det hele tatt, ikke fra fastlegen en gang. Jeg har selvfølgelig muligheten til å bestille time dersom jeg ønsker men jeg har ikke vært der på lenge nå.

AnonymBruker
aa-k-j skrev (2 timer siden):

De gangene jeg gikk hos DPS fikk jeg ingen informasjon om det før samme dag det ble avsluttet. Ingen forvarsel og ingen videre oppfølging. 

Hva var problemstillingen/diagnosen din? Kjente du deg fortsatt syk selv?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva var problemstillingen/diagnosen din? Kjente du deg fortsatt syk selv?

De påsto jeg hadde blandet pf (viste seg senere å være feil). Ja jeg slet like mye med søvnvansker, angst og depresjon. Men når de tolker og antar mer enn å lytte så er det stor risiko for feil og da fungerer jo ikke behandlingen. Får rett behandling nå privat og er visst jeg som bestemmer når jeg vil avslutte. 

AnonymBruker
aa-k-j skrev (5 timer siden):

De gangene jeg gikk hos DPS fikk jeg ingen informasjon om det før samme dag det ble avsluttet. Ingen forvarsel og ingen videre oppfølging. 

Oi! Det hadde jeg strevd litt med! Hvor lenge hadde du gått dit?

AnonymBruker

Fikk vite det på slutten av timen begge gangene. Opplevde det som et stort sjokk. Hadde gått til ene i 1.5 år og den andre 1 år. Første hjalp meg med å henvise meg til en annen behandler han mente passet meg bedre, den andre ble sint og kastet meg ut av kontoret da jeg dissosierte og ikke klarte å snakke. 

Anonymkode: 51883...767

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...