Gå til innhold

Dere som har gått til flere psykologer/psykiatere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Merker dere noe forskjell i metodene de jobbet på? 

Jeg har gått til 3 stk og merker veldig stor forskjell. Så stor forskjell at jeg lurer på om de i det hele tatt har samme type utdannelse. 

Nr1 var en mann som var veldig empatisk og flink, han snakket mye og lenge. Jeg kunne ta opp det jeg ville og han lot meg snakke om hva jeg ville så lenge jeg ville. Han ble ikke "sint" for noe jeg gjorde. 

Nr 2 en dame som også var veldig empatisk. Hun lot meg også snakke om hva jeg ville så lenge jeg ville, men sa ifra litt innimellom om jeg byttet til temaer som ikke ifølge hun var vits i å snakke om. 

Nr3 en mann som ikke virket like empatisk, men som virket mer terapirettet. Her ville han at jeg bare skulle ta opp 1 tema pr time da det ellers ikke ville rekke å snakke ordentlig om det. Han spurte å gravde mye. Han var av den typen der uansett hva jeg sa så endte jeg opp med et spørsmål i retur. Han sa altså veldig sjeldent sin egen mening om ting jeg tok opp

Anonymkode: 8ad8c...6f1

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (5 minutter siden):

Det er korrekt, psykologer og psykiatere har ikke samme utdannelse.  Om det ikke er nok , så kan de være utdannet innen ulike terapiretninger. 

Hva heter den type samtaleterapien som nr3 brukte? 

AnonymBruker

Liker best psykiatere som er mest leger, hans on, løsningsorientert, fikser medisiner kjapt og med kunnskap, samtaler presist om det som angår sykdommen og øvrige tema pasienten mener er relevant ved tid og behov. Psykologer uten retning, som bare snakker uten å se ut til å ha noen mål og mening med terapien, det mistrives jeg med. Men det er sikkert en smakssak. Jeg liker kjapt, elegant og effektivt og ikke dilldall

Anonymkode: ec2dc...d10

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg går jo ikke til han nå. Jeg går ikke i behandling 

Skjønner. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår hvorfor  det er viktig å vite det nå i ettertid? Om du ikke går i behandling påvirker det deg i noen grad hvilken terapiretning han brukte?

Anonymkode: dcdf6...6fa

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Liker best psykiatere som er mest leger, hans on, løsningsorientert, fikser medisiner kjapt og med kunnskap, samtaler presist om det som angår sykdommen og øvrige tema pasienten mener er relevant ved tid og behov. Psykologer uten retning, som bare snakker uten å se ut til å ha noen mål og mening med terapien, det mistrives jeg med. Men det er sikkert en smakssak. Jeg liker kjapt, elegant og effektivt og ikke dilldall

Elegant ? 

Du liker det mindre personlig mener du? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skjønner. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår hvorfor  det er viktig å vite det nå i ettertid? Om du ikke går i behandling påvirker det deg i noen grad hvilken terapiretning han brukte?

Jeg ønsker å vite det ja. Ser ikke noe galt i det. Syns det er mer forunderlig hvorfor det har noe å si for deg at jeg har lyst til å vite hva slags terapi jeg har fått. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ønsker å vite det ja. Ser ikke noe galt i det. Syns det er mer forunderlig hvorfor det har noe å si for deg at jeg har lyst til å vite hva slags terapi jeg har fått. 

Forumet har fått svært mange tråder med kjekt å vite tråder, som man lett finner ut av ved å Google selv. For meg virker det konstruert å skulle trenge å vite det etter behandlingen er avsluttet. Vil det endre hvordan du ser på behandlingen du har fått?

AnonymBruker
Kashmir skrev (18 minutter siden):

Elegant ? 

Du liker det mindre personlig mener du? 

Nei, har ikke skrevet at jeg liker mindre personlige behandlere. 

Noen psykologer og sosionomer er veldig retningsløse og dillete uten at det har en retning, det er ikke en type behandlingsform jeg liker. Jeg liker behandling som er mer effektiv og målrettet. Det kan gjerne være personlig og hyggelig samtidig 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, har ikke skrevet at jeg liker mindre personlige behandlere. 

Noen psykologer og sosionomer er veldig retningsløse og dillete uten at det har en retning, det er ikke en type behandlingsform jeg liker. Jeg liker behandling som er mer effektiv og målrettet. Det kan gjerne være personlig og hyggelig samtidig 

Hm. Ok. Mulig jeg fikk feil inntrykk... 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Forumet har fått svært mange tråder med kjekt å vite tråder, som man lett finner ut av ved å Google selv. For meg virker det konstruert å skulle trenge å vite det etter behandlingen er avsluttet. Vil det endre hvordan du ser på behandlingen du har fått?

Syns ikke du skal blande deg inn i hva jeg vil vite og ikke. 

Trinity80
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En slik psykolog som du snakker om kan man gå til i ti år. De blir aldri ferdig. Jeg er også mye heller for psykiatere. Løsningsorientert og mer kunnskapsrik - etter min mening.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns ikke du skal blande deg inn i hva jeg vil vite og ikke. 

Du kan ønske å vite hva du vil. I dette tilfellet får du raskere svar på Google enn her.

Trinity80 skrev (1 time siden):

En slik psykolog som du snakker om kan man gå til i ti år. De blir aldri ferdig. Jeg er også mye heller for psykiatere. Løsningsorientert og mer kunnskapsrik - etter min mening.

Kan du forklare meg hva du mener med mer kunnskapsrik? 

Trinity80

Kashmir skrev (8 timer siden):

Kan du forklare meg hva du mener med mer kunnskapsrik? 

Med tanke på det fysiske - anatomi og symptomer rett og slett. Samt medikamenter.

Er jo en grunn til at en psykolog ikke kan skrive ut medisiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...