AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 Skrevet 21. januar 2024 Eller er det slik at når de først tar panss så er det alt bekreftet at man har psykosediagnose? Anonymkode: 19616...5db 0 Siter
kupton Skrevet 21. januar 2024 Skrevet 21. januar 2024 Nei, det er ikke slik. Det burde være slik, men mange bruker PANSS diagnostisk, og det er feil. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 Skrevet 21. januar 2024 kupton skrev (2 minutter siden): Nei, det er ikke slik. Det burde være slik, men mange bruker PANSS diagnostisk, og det er feil. Ok, så de burde bruke panss for å måle symptomene når diagnosen først er stilt. Men hva bruker de for å finne ut diagnosen? Er det mini? Det var ihvertfall den jeg tok først og den eneste jeg har tatt tror jeg Stille diagnosen = mini Måle symptomene = panss ? Anonymkode: 19616...5db 0 Siter
kupton Skrevet 21. januar 2024 Skrevet 21. januar 2024 Ja, korrekt. Det er en merkelig sak med PANSS. Den har 30 items som skåres 1-7. Det vil si at om du absolutt ikke har noen symptomer på psykose, får du en skåre på 30. Hvordan og hvorfor noen har kommet på dette, forstår jeg ikke. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 Skrevet 21. januar 2024 Hva heter den generelle delen på utredning man bruker i utredning av alle diagnoser. Der man liksom er innom alt og utelukker før videre utredning. Anonymkode: b8074...07e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.