Gå til innhold

Andre som "mister munn og mæle" i terapien?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg synes ofte det er vanskelig å uttrykke meg muntlig, om det er det du mener? Jeg har løst det ofte med å skrive tekster som jeg lar behandler lese.

Anonymkode: 5b1d6...d6b

Muntlig, ja. Takk for fin ide om å skrive ned tekster.

Anonymkode: 99081...7a2

Annonse

AnonymBruker
Trinity80 skrev (20 minutter siden):

Ja da. Prøv å ikke være streng med deg selv, bare sitt litt i ro til du lander i tankene dine. Tror mange opplever dette som du beskriver. 

Takk. Jeg stresser meg veldig opp i tankene og tenker på alt jeg burde ha klart å si.

Trinity80
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Takk. Jeg stresser meg veldig opp i tankene og tenker på alt jeg burde ha klart å si.

…og da klarer man i hvert fall ikke samle tankene.

Terapi skal være en trygg sfære, bare vær ærlig når du ikke finner ordene. Ikke noe galt å si at ‘nå trenger jeg å samle tankene mine’ eller ‘nå er jeg tanketom’. Har sagt det flere ganger, og andre ting.

I tillegg så merker at den perioden jeg var dårligst klarte jeg å si mindre enn nå.

Vær tålmodig med deg selv og lykke til! Har du kommet deg til terapi har du klart noe viktig. 

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 minutt siden):

…og da klarer man i hvert fall ikke samle tankene.

Terapi skal være en trygg sfære, bare vær ærlig når du ikke finner ordene. Ikke noe galt å si at ‘nå trenger jeg å samle tankene mine’ eller ‘nå er jeg tanketom’. Har sagt det flere ganger, og andre ting.

I tillegg så merker at den perioden jeg var dårligst klarte jeg å si mindre enn nå.

Vær tålmodig med deg selv og lykke til! Har du kommet deg til terapi har du klart noe viktig. 

Tusen takk! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...