Gå til innhold

Avsluttende samtale DPS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

For meg ble avslutnings samtalen akkurat som en helt vanlig samtale, eneste forskjellen var at behandler ønsket meg lykke til videre før jeg gikk. For min del hadde jeg ingenting som var var viktig å få med i samtalen egentlig, så det ble bare sånn.

Anonymkode: 5afa6...ba2

Trinity80 skrev (2 timer siden):

Neste uke har jeg avsluttende samtale på DPS, har fått god behandling der for panikkangst og klinisk depresjon.

Jeg har avsluttende samtale neste mandag, og lurer på hva som er hensiktsmessig å få med seg i denne timen.

Noen med erfaringer eller tanker? 

(Kun noen tanker) Har du/dere fått stablet på plass en tiltaksplan på hva du kan/bør gjøre dersom du begynner bli dårlig (dette blir generelle refleksjoner fordi jeg kjenner deg ikke og for alt jeg vet kan du være så godt som frisk). Er alt med oppfølging av eventuelle medisiner ok og på stell mht til fastlege?

Det er ikke uvanlig å snuble litt i børjan når man skal klare seg selv, har du mulighet til en oppfølgingssamtale etter 5-8 uker om hvordan det går med deg? Det er i såfall helt ok å spørre om, dersom du tenker det kunne vært nyttig.

Trinity80
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For meg ble avslutnings samtalen akkurat som en helt vanlig samtale, eneste forskjellen var at behandler ønsket meg lykke til videre før jeg gikk. For min del hadde jeg ingenting som var var viktig å få med i samtalen egentlig, så det ble bare sånn.

Anonymkode: 5afa6...ba2

XbellaX skrev (4 timer siden):

(Kun noen tanker) Har du/dere fått stablet på plass en tiltaksplan på hva du kan/bør gjøre dersom du begynner bli dårlig (dette blir generelle refleksjoner fordi jeg kjenner deg ikke og for alt jeg vet kan du være så godt som frisk). Er alt med oppfølging av eventuelle medisiner ok og på stell mht til fastlege?

Det er ikke uvanlig å snuble litt i børjan når man skal klare seg selv, har du mulighet til en oppfølgingssamtale etter 5-8 uker om hvordan det går med deg? Det er i såfall helt ok å spørre om, dersom du tenker det kunne vært nyttig.

Takket for svar!

Har notert ting jeg lurer på med tanke på tilbakefall og sikkerhetsnett. Samt medikamenter, og oppfølging hos fastlege.

Ble også forsikret om at jeg skal få svar på mine spørsmål til neste time (kom med de denne uken slik at teamet har tid til å svare meg strukturert) og skal lese gjennom epikrisen og godkjenne den.

Føler meg ganske greit trygg nå☺️

AnonymBruker
Trinity80 skrev (På 22.1.2024 den 20.36):

Takket for svar!

Har notert ting jeg lurer på med tanke på tilbakefall og sikkerhetsnett. Samt medikamenter, og oppfølging hos fastlege.

Ble også forsikret om at jeg skal få svar på mine spørsmål til neste time (kom med de denne uken slik at teamet har tid til å svare meg strukturert) og skal lese gjennom epikrisen og godkjenne den.

Føler meg ganske greit trygg nå☺️

Hvordan gikk samtalen?

Anonymkode: e12ee...f33

Annonse

Trinity80
AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 15.57):

Det hadde vært fint😊hvor lenge har du gått I terapi?

Da har jeg hatt avsluttende samtalen på DPS. Var veldig veldig fint☺️ Endte med en lang og god klem fra og til samtlige.

Følgende vil jeg anbefale å snakke om (gjerne notere):

- om man går på medisiner skrevet av behandler der, avtal hvordan oppfølgingen skal foregå. Jeg avtalte at fastlegen følger opp, først med måling av serumspeil av medisinen, og så seponering neste vår - og hvordan seponere m.t.p dose og nedtrapping.

- dersom jeg havner i samme tilstand igjen, hvor og hvordan søker jeg hjelp

- hvilket tegn jeg skal se etter for å forhindre tilbakefall best mulig

- gå gjennom verktøyene jeg har, for å vedlikeholde formen

- lese epikrise sammen og gå gjennom diagnosen. Her kan man selv komme med innspill, men for meg var hjelpen viktigere enn diagnosen. Siden hjelpemidlene traff riktig, så mener jeg at diagnosen og er riktig. 

Vel det var det, håper dette er til bruk for noen☺️

AnonymBruker
Trinity80 skrev (16 minutter siden):

Da har jeg hatt avsluttende samtalen på DPS. Var veldig veldig fint☺️ Endte med en lang og god klem fra og til samtlige.

Følgende vil jeg anbefale å snakke om (gjerne notere):

- om man går på medisiner skrevet av behandler der, avtal hvordan oppfølgingen skal foregå. Jeg avtalte at fastlegen følger opp, først med måling av serumspeil av medisinen, og så seponering neste vår - og hvordan seponere m.t.p dose og nedtrapping.

- dersom jeg havner i samme tilstand igjen, hvor og hvordan søker jeg hjelp

- hvilket tegn jeg skal se etter for å forhindre tilbakefall best mulig

- gå gjennom verktøyene jeg har, for å vedlikeholde formen

- lese epikrise sammen og gå gjennom diagnosen. Her kan man selv komme med innspill, men for meg var hjelpen viktigere enn diagnosen. Siden hjelpemidlene traff riktig, så mener jeg at diagnosen og er riktig. 

Vel det var det, håper dette er til bruk for noen☺️

Takk for innlegget med nyttige råd og så godt å lese at det ble en fin avslutning! Hvor lenge har du hatt hjelp?

Annonse

Trinity80
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk for innlegget med nyttige råd og så godt å lese at det ble en fin avslutning! Hvor lenge har du hatt hjelp?

Jeg har hatt time hver mandag siden i sommer. Så halvt år med tett, ukentlig behandling ☺️

Gikk veldig fort!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...