Gå til innhold

Avsluttende samtale DPS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trinity80
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svar. Er du helt frisk eller "bare" bedre? 

Anonymkode: e12ee...f33

Altså er jo alltid fare for tilbakefall for depresjonen. Har hatt det før. Men fant bra medikament denne gangen etter mye surring.

Angsten er nok der, men har lært meg å leve med det på det nivået den er på nå. Bli ikke så redd lenger, og da kan man gjøre mye for å forbedre situasjonen sin☺️

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 time siden):

Altså er jo alltid fare for tilbakefall for depresjonen. Har hatt det før. Men fant bra medikament denne gangen etter mye surring.

Angsten er nok der, men har lært meg å leve med det på det nivået den er på nå. Bli ikke så redd lenger, og da kan man gjøre mye for å forbedre situasjonen sin☺️

Bra at du er godt medisinert. Jeg har også (bp2)- depresjon. Er medisinert, men blir ikke så mye bedre dessverre.

Gjest Vendi
Trinity80 skrev (4 timer siden):

Da har jeg hatt avsluttende samtalen på DPS. Var veldig veldig fint☺️ Endte med en lang og god klem fra og til samtlige.

Følgende vil jeg anbefale å snakke om (gjerne notere):

- om man går på medisiner skrevet av behandler der, avtal hvordan oppfølgingen skal foregå. Jeg avtalte at fastlegen følger opp, først med måling av serumspeil av medisinen, og så seponering neste vår - og hvordan seponere m.t.p dose og nedtrapping.

- dersom jeg havner i samme tilstand igjen, hvor og hvordan søker jeg hjelp

- hvilket tegn jeg skal se etter for å forhindre tilbakefall best mulig

- gå gjennom verktøyene jeg har, for å vedlikeholde formen

- lese epikrise sammen og gå gjennom diagnosen. Her kan man selv komme med innspill, men for meg var hjelpen viktigere enn diagnosen. Siden hjelpemidlene traff riktig, så mener jeg at diagnosen og er riktig. 

Vel det var det, håper dette er til bruk for noen☺️

Høres ut som en god plan, både for deg og oss andre. Noe av det kan ligne litt på det som kalles "Kriseplan" eller "Mestringsplan", noe som de fleste skal ha på plass når de avslutter behandling.

Godt å høre at det har gått så fint med deg! :)Mener å ha lest her inne (bl.a fra Kupton) at det er viktig at du tar medisinene dine en god stund (lengre enn til neste vår som virker å være planen), når du har hatt depresjon også tidligere. Men det bestemmer jo du og dine behandlere, ingen andre her kan vite hva som er best i ditt tilfelle. Ønsker deg uansett masse lykke til videre! :)

Trinity80
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Bra at du er godt medisinert. Jeg har også (bp2)- depresjon. Er medisinert, men blir ikke så mye bedre dessverre.

Leit å høre. Om det hjelper så vit at det er flere som strever med dette. Jeg strevde i nesten to år før jeg fant riktig medisin og dose.

Vendi skrev (26 minutter siden):

Høres ut som en god plan, både for deg og oss andre. Noe av det kan ligne litt på det som kalles "Kriseplan" eller "Mestringsplan", noe som de fleste skal ha på plass når de avslutter behandling.

Godt å høre at det har gått så fint med deg! :)Mener å ha lest her inne (bl.a fra Kupton) at det er viktig at du tar medisinene dine en god stund (lengre enn til neste vår som virker å være planen), når du har hatt depresjon også tidligere. Men det bestemmer jo du og dine behandlere, ingen andre her kan vite hva som er best i ditt tilfelle. Ønsker deg uansett masse lykke til videre! :)

Tusen takk for hyggelige ord. Helt riktig det du skriver!

Vedrørende seponering så skjer det kun hvis jeg 100% stabil frem til våren 2025, så om det er noe som helst avvik så fortsetter jeg☺️ Takk for at du sier fra, det er veldig viktig notat i denne sammenheng 💐 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...