Gå til innhold

Er det slik at noen selvmord blir tatt uten å være planlagt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Kan man bli "øyeblikkelig" psykisk syk?

Anonymkode: 9d8d8...3c1

Ja. Er mange selvmord som skjer i affekt. Feks var det en fyr her som ble dumpet på fest som reagerte ved å begå selvmord. 

Men man kan jo spekulere i om de som gjør dette har skjulte psykiske problemer og at det å bli dumpet var siste dråpen. 

AnonymBruker

Jada er mange selvmord som er begått med impulsivitet, men det er sjeldnere man lykkes desom det ikke planlegges. Men man kan jo gå på en bro og plutselig få nok og bare gjøre det uten noe mer dveling. 

Anonymkode: 95545...9b4

Gjest Krøll47

Ja..f.eks. ved blandet tilstand som del av bipolar. Helt ut av det blå. Depressiv sinnsstemning med (kanskje vage) selvmordstanker som på et gitt tidspunkt ledsages av uro/rastløshet/energi. Da kan det komme et impulsivt innfall.

Kjenner et tilfelle der en mann i 30 årene var utro. Hun fikk en lang Mail fra han der han fortalte at han skulle flytte sammen osv med sin nye flamme. Men det nye forholdet ble raskt slutt, og han ba om å få komme tilbake til sin eks/min bekjent - og hun sa nei. Han hadde sagt til sitt barn at hen skulle ta livet sitt så barnet fikk penger. Og så gjorde han det. Min bekjent ble inettertid av andre klandret for hans selvmord (men hun har gått i terapi for det). Grusomt. Jeg vet ikke om det var psykdom inne i bildet. 

AnonymBruker
Emoji skrev (4 minutter siden):

Kjenner et tilfelle der en mann i 30 årene var utro. Hun fikk en lang Mail fra han der han fortalte at han skulle flytte sammen osv med sin nye flamme. Men det nye forholdet ble raskt slutt, og han ba om å få komme tilbake til sin eks/min bekjent - og hun sa nei. Han hadde sagt til sitt barn at hen skulle ta livet sitt så barnet fikk penger. Og så gjorde han det. Min bekjent ble inettertid av andre klandret for hans selvmord (men hun har gått i terapi for det). Grusomt. Jeg vet ikke om det var psykdom inne i bildet. 

Kan bare ikke skjønne at en som får seg til å gjøre noe sånt ikke er psyk på noen måte (personlighetsforstyrret f.eks)?

Anonymkode: 17c84...2a9

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...