Gå til innhold

Reaktiv depresjon/utmattelsesdepresjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei dere, jeg har fått depressive symptomer og masse psykisk attåt etter en utmattelse. Har forsøkt medisinering for depresjon over en periode uten effekt dessverre. Legen mener nå vi bør trappe ned da det ikke har ønsket effekt og jeg har stadig utmattelsessymptomer som jo er det som trigger de psykiske reaksjonene og så lenge man ikke får endra den situasjonen vil jo den psykiske reaksjonen vedvare. eller de tenkte jo atbdet skulle hjelpe med AD men det har det ikke gjort.
Jeg håper jo egentlig jeg kan klare meg uten antidepressiva, tenker dere at i et slikt tilfelle at man kan det? 

Anonymkode: 32ab6...887

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477805-reaktiv-depresjonutmattelsesdepresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tilleggsspørsmål; siden jeg ikke har blitt noe bedre av medisinering- kan det da indikere at det faktisk ikke er en depresjon sånn sett? Mer en normal psykisk reaksjon på noe?

Ja. 

Hva mener du med :

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei dere, jeg har fått depressive symptomer og masse psykisk attåt etter en utmattelse. Har forsøkt medisinering for depresjon over en periode uten effekt dessverre. Legen mener nå vi bør trappe ned da det ikke har ønsket effekt og jeg har stadig utmattelsessymptomer som jo er det som trigger de psykiske reaksjonene og så lenge man ikke får endra den situasjonen vil jo den psykiske reaksjonen vedvare. eller de tenkte jo atbdet skulle hjelpe med AD men det har det ikke gjort.
Jeg håper jo egentlig jeg kan klare meg uten antidepressiva, tenker dere at i et slikt tilfelle at man kan det? 

endra situasjonen ? du er i samme situasjon? er du sykemeldt fra jobb?

Anonymkode: 5bb6e...e5c

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja. 

Hva mener du med :

endra situasjonen ? du er i samme situasjon? er du sykemeldt fra jobb?

Ja sykmeldt. Men får ikke endret at jeg er dårlig med utmattelsessymptomer

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja sykmeldt. Men får ikke endret at jeg er dårlig med utmattelsessymptomer

skjønner ikke hvilken situasjon du ikke får gjort noe med? hvis du er sykemeldt så er jo situasjonen endret, du er ikke i jobb. beklager om jeg misforstår deg.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

skjønner ikke hvilken situasjon du ikke får gjort noe med? hvis du er sykemeldt så er jo situasjonen endret, du er ikke i jobb. beklager om jeg misforstår deg.

Får ikke endret det faktum at disse symptomene vil vare lenge selvom jeg er sykmeldt 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Får ikke endret det faktum at disse symptomene vil vare lenge selvom jeg er sykmeldt 

1.) hvordan kan du vite at de symptomene du har vil vare lenge? (det høres så merkelig ut å si. man vet jo aldri hvor lang tid noe tar?)

2.) hva er årsakene til at du havnet der du er? 

AnonymBruker

Det er uansett ikke noe å kverulere på- saken er utmattelsessymptomer som er skremmende- psykisk reaksjon på det- ingen effekt av antidepressiva. Kan det da tenkes at det faktisk ikke foreligger klinisk depresjon eller angstlidelse men at depresjon og angst er «naturlige» reaksjoner på en livskrisesituasjon og at man da ikke har effekt av antidepressiva og kan klare seg uten

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1.) hvordan kan du vite at de symptomene du har vil vare lenge? (det høres så merkelig ut å si. man vet jo aldri hvor lang tid noe tar?)

2.) hva er årsakene til at du havnet der du er? 

Fordi de har vart lenge og erfaring fra andre er at det gjør det- og psykisk reaksjon hindrer meg i å hente meg inn/bli bedre

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er uansett ikke noe å kverulere på- saken er utmattelsessymptomer som er skremmende- psykisk reaksjon på det- ingen effekt av antidepressiva. Kan det da tenkes at det faktisk ikke foreligger klinisk depresjon eller angstlidelse men at depresjon og angst er «naturlige» reaksjoner på en livskrisesituasjon og at man da ikke har effekt av antidepressiva og kan klare seg uten

mener du helt seriøst at jeg kveruler når jeg forsøker å sette meg inn i situasjonen din i et forsøk på å hjelpe deg??

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

mener du helt seriøst at jeg kveruler når jeg forsøker å sette meg inn i situasjonen din i et forsøk på å hjelpe deg??

Nei beklager, da misforstod jeg☺️

AnonymBruker

Spørsmålet er om dette kan tenkes å være kun naturlige reaksjoner på situasjonen og derfor ikke er depresjon/angst som sådan og dermed ikke lar seg seg behandle medikamentelt men må gå over når utmattelsentilstand går over. Om det er mulig å klare seg uten medisin.

har jo som nevnt ikke hatt effekt 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...