Gå til innhold

Hva tenker dere om denne artikkelen? Ang forverring ved medisinering

Anbefalte innlegg

Forutsatt at en mener diagnosen er depresjon, skal en minst prøve ut 3 ulike AD etter læreboken og  uten effekt før konkluderer med "behandlingsresistent".  

Differensialdiagnostikk må gjøres. Det vil jeg ikke gi meg inn på her på nett, men jeg tror det er her det ligger.

Fortsetter under...

psykedeliker
kupton skrev (8 minutter siden):

Differensialdiagnostikk må gjøres. Det vil jeg ikke gi meg inn på her på nett, men jeg tror det er her det ligger.

Skal dette forstås som at depresjonssymptomer som er forårsaket av eksterne faktorer egentlig ikke er depresjon, men noe annet?

AnonymBruker
kupton skrev (13 minutter siden):

Nei, slik skal det ikke forstås. 

Hvordan skal det forstås?

Og hva mener du med differensialdiagnosikk?
Viser tilbake til artikkelen der du sier at ad ikke hjelper når man er deprimert /angst utløst av me- vil det ikke være det samme med andre typer utmattelsestilatander? 

Anonymkode: 4ee01...11f

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men her inne lovprises medisinering og det avfeies at det er mulig å bli verre av det

Er det riktig? Jeg ser stadig at folk skriver om bivirkninger og plager ved medisinering. Hvis man blir verre av en medisin så bør man jo slutte med den. Hva hinder deg?

Det er nok mange her som er takknemlig for medisiner som virker og som fører til bedre liv, jeg er en av dem.

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (9 timer siden):

Er det riktig? Jeg ser stadig at folk skriver om bivirkninger og plager ved medisinering. Hvis man blir verre av en medisin så bør man jo slutte med den. Hva hinder deg?

Det er nok mange her som er takknemlig for medisiner som virker og som fører til bedre liv, jeg er en av dem.

De gangene jeg har skrevet om bivirkninger og forverring på medisin så blir det bare avfeid her inne med at det ikke er mulig 

Anonymkode: 4ee01...11f

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...