Gå til innhold

Sorg.. gråte det samme som å la situasjonen ta kontroll?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror det er veldig individuelt når folk gråter, og jeg tror ikke det finnes noen fasitsvar ala "en sorg tilsvarende syv sorg-enheter er det greit at fører til gråt".

Jeg gråt ikke da faren min døde. Det betyr ikke at jeg ikke var glad i han, men for meg er ikke gråt en vanlig reaksjon. Sånn er nok jeg, men andre kan være helt annerledes (en av de tøffeste mennene jeg kjenner og en ekstremt vellykket person gråter ALLTID i selskaper fordi han er så lettrørt). 

Det er ikke lett å legge fra seg sorger, det være seg død eller annet.  Selv har det hjulpet meg å gråte over enkelte ting i fortiden, har liksom klart å forsone meg med at sånn er/var det.  Har hatt en del sorgreaksjoner i voksen alder over hendelser fra tidlig alder. 
Jeg tenker, at i alle fall for meg, har det å tenke gjennom hendelser fra fortiden, kanskje gråte litt, hjulpet meg å komme videre. 
Jeg er voksen, bikket 50. 
Jeg føler ikke at det er å «situasjonen ta kontroll», absolutt ikke.

Endret av Osten

Annonse

AnonymBruker

Det å gråte kan vel heller være en måte å bearbeide og forholde seg til det vanskelige på? (Kontrollere den som noen her skrev). Hvis man bare skyver bort så har man jo ikke kontroll på det egentlig?

Anonymkode: 41120...031

Trinity80

Følelser er for å føles, ikke noe som skal kontrolleres og styres. Men man skal heller ikke la følelser kontrollere og styre deg.

Kjenn og føl, og så lager du deg en god kopp med varm drikke for å markere at du er åpen og ærlig med deg selv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...