Gå til innhold

Ta opp kampen igjen ang diagnose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg føler virkelig ikke at diagnosen Shizoaffektiv lidelse passer meg. Har fått ny behandler nå (lis), og tenker å spørre henne om hun kan vurdere diagnosen på nytt. 

Noen som har lykkes med det å få en second opinion og et ulikt svar? 

Anonymkode: da124...642

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477850-ta-opp-kampen-igjen-ang-diagnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis jeg skal gi meg selv noen diagnoser (jeg kjenner meg tross alt best selv), så vil det være bipolar lidelse, noen personlighetsutfordinger grunnet en vanskelig oppvekst, og nåværende stress med sorger og bekymringer rundt livssituasjonen min slik den er nå og har vært en del år. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men er det noen vits i å bruke masse tid og krefter på å krangle om diagnose? Hva med å heller bruke tiden på å bli frisk? 

Behandlingen for de er uansett lik

Anonymkode: 418eb...574

Det er jo frisk jeg vil bli/være. Men føler den diagnosen står i veien. Den får det til å virke som om det er så alvorlig, noe det ikke er. 

AnonymBruker

Det som kanskje er litt alvorlig er depresjonen over at livet mitt ikke er så bra. Den går ikke over. Kan gå fint en stund, men så blir jeg nedkjørt, sliten og deppa igjen. Og det pga ytre ting som livssituasjon. Kan vel nesten kalle det kronisk nå, for er ikke lange stundene jeg har det bra. Det føles i alle fall sånn ut nå for tida. Noe må gjøres. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er jo frisk jeg vil bli/være. Men føler den diagnosen står i veien. Den får det til å virke som om det er så alvorlig, noe det ikke er. 

Det er ikke diagnosen (det som står på papiret) som står i veien, det er du selv som står i veien fra å bli frisk. Det er du som må velge å bli frisk. 

Men dersom du ikke har manier så er det kanskje mer rett å bare sette depresjon. Bipolar må du ha mani for. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke diagnosen (det som står på papiret) som står i veien, det er du selv som står i veien fra å bli frisk. Det er du som må velge å bli frisk. 

Men dersom du ikke har manier så er det kanskje mer rett å bare sette depresjon. Bipolar må du ha mani for. 

Jeg har bipolar ja. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men tror ikke det går an å bestemme seg for å bli frisk fra bipolar da. Eller jeg er helt sikker på at det ikke går. 

AnonymBruker
Everybody skrev (6 minutter siden):

Har du blitt bedre av medisinering? Det viktigste er å finne en medisinkombo som fungerer, men da må man også ha sånn cirka riktig diagnose.

Ja, medisinene jeg bruker nå mener jeg gir god effekt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...