Gå til innhold

På hvilken måte hjelper samtaleterapi deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Everybody

Nei er jo greit å snakke med en person man kan ta opp alt med og som har taushetsplikt. Men hvis man ikke har noe spesielt å snakke om så er det lite vits. Det er mest medisiner som har hjulpet meg men det er greit å snakke også noen ganger. Blir bare 1 gang i måneden for meg nå.

Jeg har slitt med ubehandlede traumer i 22 år før jeg endelig fikk rett hjelp. Hjalp først og fremst å bli trodd. Samtaleterapi har hjulpet meg med å kunne legge mye av det bak meg. Der jeg var oppvokst var jeg utsatt for mye traumatiske ting og turde ikke gå ut av huset til foreldrene mine på da jeg var på besøk (bor et annet sted enn de) mens nå går jeg på butikker og hjelper de med handling og tør å gå turer alene for første gang på 22 år. 

AnonymBruker
Everybody skrev (32 minutter siden):

Nei er jo greit å snakke med en person man kan ta opp alt med og som har taushetsplikt. Men hvis man ikke har noe spesielt å snakke om så er det lite vits. Det er mest medisiner som har hjulpet meg men det er greit å snakke også noen ganger. Blir bare 1 gang i måneden for meg nå.

Skal dere avslutte terapien snart iom at du går så sjelden?

Anonymkode: 6793e...8bf

Annonse

AnonymBruker
aa-k-j skrev (24 minutter siden):

Jeg har slitt med ubehandlede traumer i 22 år før jeg endelig fikk rett hjelp. Hjalp først og fremst å bli trodd. Samtaleterapi har hjulpet meg med å kunne legge mye av det bak meg. Der jeg var oppvokst var jeg utsatt for mye traumatiske ting og turde ikke gå ut av huset til foreldrene mine på da jeg var på besøk (bor et annet sted enn de) mens nå går jeg på butikker og hjelper de med handling og tør å gå turer alene for første gang på 22 år. 

Jeg var som deg å klarte heller ikke gå ut alene, gå på butiken alene osv, men i mitt tilfelle så handlet det mye om at jeg alltid hadde hatt en kjæreste som var med meg så jeg trengte rett og slett aldri å gå alene heller siden jeg alltid hadde noen. Men da jeg først tok første steget og eksponerte meg så ble det bra. 

Anonymkode: 85445...214

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...