AnonymBruker Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar Til meg selv etter å ha vært "her inne" en stund. Mange er vennlige, men mange er også veldig harde og usympatiske mot oss som har det vanskelig, bl.a depresjon. Og nei, det handler ikke å dyrke psykdom, men å faktisk få litt anerkjennelse og støtte. Mange deprimerte følere allerede selvforakt, og trenger virkelig ikke " bare skjerp deg" mentalitet. Jeg lånte en bok på biblioteket om indre uro, skrevet av en psykolog, og det gikk opp for meg hvor mye bedre jeg føler meg, når man for " lov" til å kjenne på omsorg for seg selv. Og får den anerkjennelsen man desperat trenger. Jeg fikk plutselig tilbake meg selv igjen - uten noen kritiske blikk. Jeg sier ikke at man skal bade i selvmedlidenhet, men at man skal kunne få lov å ha det vondt. Mange her inne er dessverre altfor fordomsfulle. Til dere som er deprimert og føler selvforakt: lån/ kjøp et par bøker om egenomsorg. Hør på podcaster( av psykologer ). Ikke ta alt innover dere som blir skrevet her. Anonymkode: 4dc67...21c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477872-det-gikk-opp-for-meg-at-jeg-har-blitt-mer-kritisk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Til meg selv etter å ha vært "her inne" en stund. Mange er vennlige, men mange er også veldig harde og usympatiske mot oss som har det vanskelig, bl.a depresjon. Og nei, det handler ikke å dyrke psykdom, men å faktisk få litt anerkjennelse og støtte. Mange deprimerte følere allerede selvforakt, og trenger virkelig ikke " bare skjerp deg" mentalitet. Jeg lånte en bok på biblioteket om indre uro, skrevet av en psykolog, og det gikk opp for meg hvor mye bedre jeg føler meg, når man for " lov" til å kjenne på omsorg for seg selv. Og får den anerkjennelsen man desperat trenger. Jeg fikk plutselig tilbake meg selv igjen - uten noen kritiske blikk. Jeg sier ikke at man skal bade i selvmedlidenhet, men at man skal kunne få lov å ha det vondt. Mange her inne er dessverre altfor fordomsfulle. Til dere som er deprimert og føler selvforakt: lån/ kjøp et par bøker om egenomsorg. Hør på podcaster( av psykologer ). Ikke ta alt innover dere som blir skrevet her. Anonymkode: 4dc67...21c Det er interessant for jeg har observert at de hardeste mot "dere som har det vanskelig", er folk som selv har strevd. Det er altså ikke helt utenforstående, men folk som er eller har vært syk. Anonymkode: 4b5d4...f20 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477872-det-gikk-opp-for-meg-at-jeg-har-blitt-mer-kritisk/#findComment-4243372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.