Gå til innhold

Hvor lenge har man legemiddel i systemet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (21 minutter siden):

Etter 5 ggr halveringstiden er all medisin ute av kroppen. Det kan ta noe lenger tid før alt er tilbake til det gamle i kroppen, men etter et par uker bør det være greit.

Takk. Betyr det at eventuelle bivirkninger også sitter i et par uker?

Anonymkode: 47c30...b50

Annonse

Noen er helt elendige på bivirkninger. Nesten uansett hva man gir dem, er de ikke i stand til å få en eneste bivirkning. Mens andre igjen er rene mestere - de får alle slags bivirkninger på det meste, og de klarer å ha dem svært lenge.

Jeg hadde en pasient som hadde bokstavbivirkninger. Hun tålte ingen medisiner som endte på -in. F.eks apirin, heparin, morfin osv.

kupton skrev (1 minutt siden):

Noen er helt elendige på bivirkninger. Nesten uansett hva man gir dem, er de ikke i stand til å få en eneste bivirkning. Mens andre igjen er rene mestere - de får alle slags bivirkninger på det meste, og de klarer å ha dem svært lenge.

Jeg hadde en pasient som hadde bokstavbivirkninger. Hun tålte ingen medisiner som endte på -in. F.eks apirin, heparin, morfin osv.

Hos meg sitter de i over en uke, etter en tablett. Da har jeg blitt tatt for ruskjøring.

AnonymBruker
kupton skrev (47 minutter siden):

Facinerende.

Da kan man kanskje være typer som også får bivirkninger av medisiner innen samme type kategori også?

Altså tåle dårlig flere typer smertestillende, flere typer antidepressiva osv? For eksempel. 

Anonymkode: 47c30...b50

Annonse

Gjest Vendi
erik123 skrev (8 minutter siden):

Ja det ville nok skjedd. Det skjønner du.... 

Nei, det skjønner jeg ikke :)

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du så standhaftig står på ditt når flere her, både i denne tråden og i andre tråder, (inkludert en link fra rusinfo.no) forteller deg noe annet. 

Endret av Vendi
AnonymBruker
kupton skrev (6 timer siden):

Veldig fasinerende. 

Har du en teori om hva dette kan komme av?

Jeg er av de som (nesten) ikke har opplevd bivirkninger. Men jeg synes jeg har opplevd virkning av alt (smertestillende, AD, AP,  stemningsstabiliserende osv). 😅

Anonymkode: 7ef2c...cff

snusmumeriken96
kupton skrev (På 31.1.2024 den 9.54):

Etter 5 ggr halveringstiden er all medisin ute av kroppen. Det kan ta noe lenger tid før alt er tilbake til det gamle i kroppen, men etter et par uker bør det være greit.

Hvor lenge tar det før quetiapin er ute sv kroppen?

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (19 minutter siden):

Hvor lenge tar det før quetiapin er ute sv kroppen?

Felleskatalogen og egenskaper på den medisin du vil vite halveringstiden på, er nok en kortere og ikke minst lurere måte å finne ut slikt på enn å spørre noen her. Så gange det tallet med 5.

Anonymkode: 793ed...ab9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...