Gå til innhold

Er du glad for at du har diagnosen din?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg ble glad for at jeg leste "The Camel Club" og for første gang leste om.en som var som meg. Fordi jeg skjønte noe var.. litt uvanlig. Men jeg er veldig takknemlig for at jeg ikke fikk diagnose før i voksen alder. 

Er ikke glad for den. Er ikke i sorg heller. Det er som det er, men det jeg ER glad for er at jeg har blitt mye mye bedre de senere årene. 

Endret av Kashmir

Annonse

Drømmeautomat

En hypomani kan ha mange positive elementer. For det første føles det ofte godt, en tilknytning til andre mennesker, en nesten spirituell følelse av sammenheng og tilknytning. Forsterka sanseopplevelser, mer intense opplevelser. Møter gjerne mange nye mennesker og får lett kontakt. Blir mer åpen og ærlig. Kan ha positive og spennende opplevelser som gjør at man samla sett lever et mer spennende liv. Økt produktivitet (gjelder egentlig ikke for meg, jeg blir for lystorientert). Åpen for å prøve ut noe ting og nye måter å forholde seg til andre og verden på. Stor grad av sosial frihet. Noe av dette kan også være ting som fører til positiv læring på sikt.

Og så kommer alle de negative tingene ved hypomani, som mangel på konsekvenstenkning, bruke for mye penger, krangling osv. Og selvfølgelig depresjonene. Men det var nå det positive du spurte om.

Gjest Krøll47
Drømmeautomat skrev (6 timer siden):

En hypomani kan ha mange positive elementer. For det første føles det ofte godt, en tilknytning til andre mennesker, en nesten spirituell følelse av sammenheng og tilknytning. Forsterka sanseopplevelser, mer intense opplevelser. Møter gjerne mange nye mennesker og får lett kontakt. Blir mer åpen og ærlig. Kan ha positive og spennende opplevelser som gjør at man samla sett lever et mer spennende liv. Økt produktivitet (gjelder egentlig ikke for meg, jeg blir for lystorientert). Åpen for å prøve ut noe ting og nye måter å forholde seg til andre og verden på. Stor grad av sosial frihet. Noe av dette kan også være ting som fører til positiv læring på sikt.

Og så kommer alle de negative tingene ved hypomani, som mangel på konsekvenstenkning, bruke for mye penger, krangling osv. Og selvfølgelig depresjonene. Men det var nå det positive du spurte om.

Bra oppsummert. 

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (6 timer siden):

Takk for svar. Jeg har vært hypoman 1 gang og da mistet jeg søvn og ble paranoid. Utenom det så kan jeg kjenne meg igjen i det andre du beskriver sol typisk for hypomani. Den ekstra energien gjorde livet litt mer spennende.

Anonymkode: e21f1...712

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...