Gå til innhold

Er du glad for at du har diagnosen din?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Vendi
Everybody skrev (28 minutter siden):

Hvorfor får noen leve livet i luksus med god psykisk helse mens vi må lide?

Tenker jo at alle har ting i livene sine de kunne ønske var bedre eller annerledes. Fravær av sykdom (fysisk eller psykisk) vil ikke bety å "leve i luksus" som du stadig sier. Det er mange som lider, selv om de ikke har psykisk sykdom slik som deg/oss. 

Endret av Vendi
FjellOgDalar

Omstendighetene bak diagnosen kunne jeg vært foruten. Men når det først ble så galt syntes jeg det å få riktig diagnose var en lettelse. For det første ga det mening i forhold til egne opplevelser. For det andre førte det til at jeg ble tatt mer alvorlig. Og for det tredje fikk jeg mer hensiktsmessig  behandling. 

Endret av FjellOgDalar
AnonymBruker
FjellOgDalar skrev (44 minutter siden):

Omstendighetene bak diagnosen kunne jeg vært foruten. Men når det først ble så galt syntes jeg det å få riktig diagnose var en lettelse. For det første ga det mening i forhold til egne opplevelser. For det andre førte det til at jeg ble tatt mer alvorlig. Og for det tredje fikk jeg mer hensiktsmessig  behandling. 

Er det bp2 du har? Enig i perspektivene dine. Bra skrevet 

Anonymkode: 1cdce...280

skogbrann

Å leve med diagnosen er et helvete. Jeg er likevel takknemlig for at min bipolaritet til slutt ble anerkjent og at symptomene ikke lenger bare ble sett i lys av en diagnose jeg egentlig ikke hadde. Skal sies at jeg tror at jeg har BP1 og ikke schizoaffektiv lidelse, men poenget står. Helsevesenet er definitivt mer interessert i å behandle meg etter at jeg fikk en BP/schizoaffektiv diagnose. Sykdommen er kanskje et helvete å leve med, men jeg kan ikke klage på helsevesenets innsats (selv om kunnskapen kan være mangelfull). Før fikk jeg mye dårligere behandling. 

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (På 4.2.2024 den 0.44):

Hvorfor får noen leve livet i luksus med god psykisk helse mens vi må lide?

Alle har ei psykisk helse, og den går opp og ned for alle. 
Jeg har ei god psykisk helse, men etter ei dødsulykke for et år siden der jeg mistet min niese, falt livet i grus. Jeg var lenge sykmeldt og låg mye i senga med sterk angst. Måtte ha hjelp av kriseteam og psykolog. Beroligende og ja, det var et helvete. 
nå er livet bedre og jeg er i jobb igjen og fungerer normalt, men det vil alltid ligge en sårbarhet der og jeg er konstant redd for å miste de jeg har nær. 
Livet skjer, og vi må bare henge på videre og tenke positivt og lage oss gode dager 

Anonymkode: 459d1...610

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 21.14):

Eller ikke? 

Anonymkode: 1ff64...24f

Jeg har hatt mange diagnoser opp gjennom som ikke har føltes helt rett. Nå er jeg 50 snart og endelig har jeg fått en diagnose som jeg føler stemmer. Jeg har nok fått en del feilbehandling tidligere i livet mitt, som ikke er godt å tenke på. Derfor er jeg veldig glad og takknemlig for endelig å få riktig diagnose og medisiner som faktisk fungerer. Den forklarer veldig mye for meg, om hvorfor jeg er som jeg er. 

Anonymkode: 85b42...bfb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...