Gå til innhold

Bytte fra Zoloft/Tolvon til Efexor

Anbefalte innlegg

Hei

Har brukt zoloft siden alvorlig depresjons/angst-periode i 2001. Så nye depresjoner/angst i 2006, 2012, 2017 og nå i ny periode som startet i høst.

Brukte 250mg zoloft og 30mg Tolvon. Siden depresjonen nå ble svært alvorlig og endte med innleggelse, ble det bestemt å bytte til efexor.

Startet med 37,5 og nå på 75mg samtidig som zoloft trappes ned.

Og for å si det mildt; ting har blitt fra vondt til jævlig, kort og greit. 

Så, noen andre som har opplevd forverring av depresjon/angst før det blir bedre ved overgang fra Zoloft til Efexor?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477967-bytte-fra-zolofttolvon-til-efexor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (4 minutter siden):

Siden du ikke responderte på de doser av Zoloft, bør du nok opp på det som Felleskatalogen mener er maxdose.

På 250mg zoloft lå serum i blodet bare midt i terapiområdet, noe som ble forklart med at kroppen min metaboliserte medisinene fort. Kan det være tilfelle med efexor også skal tro?

• 2 uker senere...

Annonse

kaNor skrev (På 1.2.2024 den 21.59):

På 250mg zoloft lå serum i blodet bare midt i terapiområdet, noe som ble forklart med at kroppen min metaboliserte medisinene fort. Kan det være tilfelle med efexor også skal tro?

Er midt i bytte nå, og skal seponere zoloft helt i morgen også fra 187,5 til 225 på efexor.

Har hatt noen vanvittige nedturer humørmessig siste dagene, og har fått vival for å komme gjennom dagene. 

Er det normalt og ett tegn på at den nye medisinen vil komme til å virke?

Vil jeg måtte regne med slike sm-tanker ved hver doseøkning fremover? til jeg kommer opp i terapeutisk område/maxdose  375 ? 

Og hvor lang tid trenger jeg for komme dit at jeg muligens kan begynne å kjenne noen positiv effekt?

kupton skrev (På 1.2.2024 den 22.04):

Det bør sjekkes

Er midt i bytte nå, og skal seponere zoloft helt i morgen også fra 187,5 til 225 på efexor.

Har hatt noen vanvittige nedturer humørmessig siste dagene, og har fått vival for å komme gjennom dagene. 

Er det normalt og ett tegn på at den nye medisinen vil komme til å virke? når symptomene øker i starten?

Vil jeg måtte regne med slike sm-tanker ved hver doseøkning fremover? til jeg kommer opp i terapeutisk område/maxdose  375 ? 

Og hvor lang tid trenger jeg for komme dit at jeg muligens kan begynne å kjenne noen positiv effekt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...