Gå til innhold

Hvordan blir man kvitt traumatisk angst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Traumereaksjon med dissosiative symptomer og mye uro. Knytta til meg selv og det å være syk og angst for angsten og symptomene. Føler meg hele tiden innelåst i eget hode, ikke som meg selv og alt føles litt uvirkelig. Hvordan jobbe med slike tanker?

Anonymkode: 46013...0c1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477979-hvordan-blir-man-kvitt-traumatisk-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Traumereaksjon med dissosiative symptomer og mye uro. Knytta til meg selv og det å være syk og angst for angsten og symptomene. Føler meg hele tiden innelåst i eget hode, ikke som meg selv og alt føles litt uvirkelig. Hvordan jobbe med slike tanker?

Er det snakk om overgrep, vold i nære relasjoner, den type ting? Spør fordi behandling kan avhenge av hva som har hendt.

Anonymkode: d44cd...03c

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Nei.

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvordsn håndterer man bilder, minner osv som gjør at man ikke klarer å komme seg videre.

Tar det som at du ikke ønsker å si mer om hva traumet springer ut fra som så klart greit, men kan gjøre det vanskeligere å få nyttige svar som er spisset mot din situasjon.

Generelt/ et eksempel: Dersom det gjelder kriser i forbindelse forhold man er i, kan krisesenteret ta i mot deg. Herfra får du hjelp til å orientere deg videre. Traumebehandling hos kvalifiserte terapeuter kan være nødvendig for å håndtere bilder og filmer i hodet, men mye hjelp kan også finnes i å komme seg ut av (for eksempel) et voldelig forhold. (sier ikke at du er i et voldelig forhold, men prøver å svare mer generelt som forhåpentligvis likevel kan relateres til din situasjon).

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tar det som at du ikke ønsker å si mer om hva traumet springer ut fra som så klart greit, men kan gjøre det vanskeligere å få nyttige svar som er spisset mot din situasjon.

Generelt/ et eksempel: Dersom det gjelder kriser i forbindelse forhold man er i, kan krisesenteret ta i mot deg. Herfra får du hjelp til å orientere deg videre. Traumebehandling hos kvalifiserte terapeuter kan være nødvendig for å håndtere bilder og filmer i hodet, men mye hjelp kan også finnes i å komme seg ut av (for eksempel) et voldelig forhold. (sier ikke at du er i et voldelig forhold, men prøver å svare mer generelt som forhåpentligvis likevel kan relateres til din situasjon).

Takk. Ikke noe slikt

men mer en krise og traumatisk angst ift en del tidligere belastninger /følelsee og flashbazks ift situasjonen jeg er i NÅ 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er det behandleren din som bruker disse ordene om tilstanden din?

Anonymkode: aad5a...4e2

AnonymBruker

Får du behandling? Når du får slike minner så prøv å spol fremover og spil forbi. Gjør dagene dine så normal som mulig med jobb/ skole. La det normale få plass, og tankene som er kjip mindre plass. 

Anonymkode: a46b1...bad

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...