Janvl Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar Jeg har bare ett mål, og det er å holde meg i jobb til pensjon om 10 år.... Sånn det ser ut nå går det bare ikke. Mange år med angst og tung depresjon har forverret mine kognitive evner slik at arbeidsoppgaver som jeg klarte fint for 10 år siden nå er blitt uhåndterlige, både konsentrasjonen og hukommelse funker dårlig. Har lange depressive perioder, og da er som om at hjernen bare blir tung og tåkete. Etter 30 år i psykiatrien må jeg dessverre bare konkludere med at hverken terapi eller antidepressiva har noen form for behandlende effekt. For å klare hverdagen trenger jeg en hjerne som fungerer noenlunde normalt, selv om jeg sliter psykisk. Har prøvd å ta opp dette med legen, men får likesom ikke et fornuftig svar, det er mere på prøv-dette-stadiet. Vet at det finnes ulike alternativer som kan lette depresjon og få gang i hjernen slik som ETC, ketamin o.l. Men jeg får ikke et klart og tydelig svar på hvilke av disse som faktisk fungerer og hvilke bivirkninger jeg får. Leter man etter informasjon selv på nettet eller YouTube blir man totalt forvirret fordi alle som legger ut erfaringer tydeligvis har helt motsatte meninger om behandlingen og bivirkninger😨 Lurer derfor på hvor man kan søke svar om alternative behandlinger? Å ta ETC er feks et vanskelig valg. For å ta dette valget trenger man klare og tydelige svar om effekten av og evt bivirkninger av de ulike alternativer, man kan ikke forholde seg til gjetninger og antagelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477993-depresjon-og-d%C3%A5rlig-hjerne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar Janvl skrev (8 minutter siden): Jeg har bare ett mål, og det er å holde meg i jobb til pensjon om 10 år.... Sånn det ser ut nå går det bare ikke. Mange år med angst og tung depresjon har forverret mine kognitive evner slik at arbeidsoppgaver som jeg klarte fint for 10 år siden nå er blitt uhåndterlige, både konsentrasjonen og hukommelse funker dårlig. Har lange depressive perioder, og da er som om at hjernen bare blir tung og tåkete. Etter 30 år i psykiatrien må jeg dessverre bare konkludere med at hverken terapi eller antidepressiva har noen form for behandlende effekt. For å klare hverdagen trenger jeg en hjerne som fungerer noenlunde normalt, selv om jeg sliter psykisk. Har prøvd å ta opp dette med legen, men får likesom ikke et fornuftig svar, det er mere på prøv-dette-stadiet. Vet at det finnes ulike alternativer som kan lette depresjon og få gang i hjernen slik som ETC, ketamin o.l. Men jeg får ikke et klart og tydelig svar på hvilke av disse som faktisk fungerer og hvilke bivirkninger jeg får. Leter man etter informasjon selv på nettet eller YouTube blir man totalt forvirret fordi alle som legger ut erfaringer tydeligvis har helt motsatte meninger om behandlingen og bivirkninger😨 Lurer derfor på hvor man kan søke svar om alternative behandlinger? Å ta ETC er feks et vanskelig valg. For å ta dette valget trenger man klare og tydelige svar om effekten av og evt bivirkninger av de ulike alternativer, man kan ikke forholde seg til gjetninger og antagelser. Fastlegen kan ringe overlege på ECT og innhente informasjon? Anonymkode: dc40d...66c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477993-depresjon-og-d%C3%A5rlig-hjerne/#findComment-4244971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.