Gå til innhold

Bipolar og hyperseksualitet. Hvordan vite forskjellen mellom vanlig lyst og hyperseksualitet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nei det tenger ikke være noen sentral del av sykdomsbildet 

Anonymkode: 0ad64...a18

Diskusjonen her dreier seg om ordet "sentral". Hyperseksualitet er i hvert fall en del av sykdomsbildet. Det hører med å alltid spørre om dette når en utreder hypomanier/manier.

Fortsetter under...

skogbrann
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det jeg egentlig lurte på som kanskje ikke kom så tydelig frem er: Hvordan er du når du er hyperseksuell? Hvordan tar det over? Hvilke valg tar du?

Anonymkode: 65705...029

Konstant tent/kåt, bokstavelig talt. Kan ha kontroll og ikke agere på det annet enn å kanskje onanere mye. Kan også ha (ubeskyttet) sex med tilfeldige menn, til og med menn som er dobbelt så gamle som meg. Kan altså bli veldig ukritisk, men ikke nødvendigvis. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det jeg egentlig lurte på som kanskje ikke kom så tydelig frem er: Hvordan er du når du er hyperseksuell? Hvordan tar det over? Hvilke valg tar du?

Anonymkode: 65705...029

Jeg tenker at hyperseksualitet også må ses i forhold til personens vanlige seksuelle lyst. Dette gjelder både graden av kåthet samt hyppigheten. Når hyperseksualitet kombineres med hypomani der reguleringsmekanismer er dårligere, fører det lett til seksuelle situasjoner en ikke ville havnet i om en ikke var hypoman.

AnonymBruker
skogbrann skrev (58 minutter siden):

Konstant tent/kåt, bokstavelig talt. Kan ha kontroll og ikke agere på det annet enn å kanskje onanere mye. Kan også ha (ubeskyttet) sex med tilfeldige menn, til og med menn som er dobbelt så gamle som meg. Kan altså bli veldig ukritisk, men ikke nødvendigvis. 

Denne beskrivelsen gjør at jeg innser at jeg har hatt denne tilstanden mange ganger i livet, takk og beklager. Jeg har hatt sex med ekle, tilfeldige menn, på steder og i varianter jeg aldri ville hatt i normalt stemningsleie. Vært utro, grenseløs og skammet meg i ettertid. Har ikke kjent noen stor lyst likevel, derfor jeg først trodde jeg ikke har vært rammet av dette symptomet. 

Anonymkode: 0ad64...a18

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...