Gå til innhold

Lege som ikke vet hva serumspeil av AD er

Anbefalte innlegg

Trinity80

Jeg ba fastlegen min om å ta serumspeil av min AD - og hun visste ikke hva det var og måtte spørre en annen lege. Sa til hn at det kan kalles serumkonsentrasjon også, uten at hun ble klokere av det. Er det tegn på å bytte fastlege 😅😅

Fikk beskjed av DPS å ha tett oppfølging av min fastlege, men dette er jo ikke et allright tegn? Føler meg egentlig ikke trygg…

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De burde vel vite HVA det er/betyr.. på generell basis.
epikrise eller ei

Anonymkode: 469c7...c39

En fastlege skal ikke ventes å ta serumsspeil og skjønne hva pasient mener om det ikke er rekvirert bestilling om det fra spesialist. Serum av AD er ikke veldig vanlig og det er en spesialistoppgave, så nei, det skal du ikke forvente at fastlege tar på stående fot

Anonymkode: b7a80...ac9

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

En fastlege skal ikke ventes å ta serumsspeil og skjønne hva pasient mener om det ikke er rekvirert bestilling om det fra spesialist. Serum av AD er ikke veldig vanlig og det er en spesialistoppgave, så nei, det skal du ikke forvente at fastlege tar på stående fot

Anonymkode: b7a80...ac9

Ja okei.

Men de fleste leger burde vite hva serumspeil er trodde jeg. Det gjør man vel med andre medisiner også?

Anonymkode: 469c7...c39

Trinity80

Ok, spurte min venninne som er lege og hun sa følgende:

En lege burde vite hva serumkonsentrasjon av ett legemiddel er. Serumspeil er norskt, og brukes kun av leger i Norge.

Om en lege ikke kan det, eller vet hva det er så har vedkommende sovet gjennom farmakologi-timene.

Dessuten så er det ikke sikkert at en fastlege har gjennomført 3-delt turnus hvor 3. modulen er psykiatri. (De to andre er medisin og ortopedi).

Men denne informasjonen så trenger jeg ny fastlege uansett, for jeg har behov for noen som kan følge meg opp etter behandling på DPS og dermed medikamenter.

Bare til info hvis andre støter på samme problematikk.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...