Gå til innhold

Muligens bipolar? Mani/hypomani?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har perioder hvor jeg mistenker at jeg kanskje er hypoman.

Jeg får helt vanvittig mye energi og ikke på noe god måte! Såpass mye energi at jeg blir utslitt. Hjertet går i hundre,  føler jeg knapt rekker å trekke pusten.. føles som om hele kroppen går i høygir!

Tankene beveger seg i hundre kilometer i timen, jeg er ofte klam, svett og stresset. Får veldig lett angst. En kopp kaffe eller en snus i disse periodene kan føles som om jeg går på speed eller noe. Opplever også hyperseksualitet.

I tillegg sover jeg knapt. Kan sove 50 min til ett par timer og det er "nok".

Har også motsatt perioder. Da føles det som kropp og sinn går i lavgir. Alt er tregt. Jeg blir apatisk, tungsinnet og trøtt.

Er jeg bipolar??

Anonymkode: 5e1f7...159

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/478079-muligens-bipolar-manihypomani/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg får helt vanvittig mye energi og ikke på noe god måte! Såpass mye energi at jeg blir utslitt. Hjertet går i hundre,  føler jeg knapt rekker å trekke pusten.. føles som om hele kroppen går i høygir!

Tankene beveger seg i hundre kilometer i timen, jeg er ofte klam, svett og stresset. Får veldig lett angst. En kopp kaffe eller en snus i disse periodene kan føles som om jeg går på speed eller noe. Opplever også hyperseksualitet.

Har også motsatt perioder. Da føles det som kropp og sinn går i lavgir. Alt er tregt. Jeg blir apatisk, tungsinnet og trøtt.

Er jeg bipolar??

Det kan en spesialist i psykiatri eller en psykologspesialist svare på etter en nøye utredning. Ingen på nett kan si om du har bipolar lidelse eller ei. Og du kan ikke diagnostisere deg selv heller

Anonymkode: ae0b0...d8c

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan en spesialist i psykiatri eller en psykologspesialist svare på etter en nøye utredning. Ingen på nett kan si om du har bipolar lidelse eller ei. Og du kan ikke diagnostisere deg selv heller

Anonymkode: ae0b0...d8c

Jeg forstår selvfølgelig det. Men samtidig vet jeg at det finnes mange kunnskapsrike mennesker her, som kanskje kan komme med noen interessante innspill. 

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er jeg bipolar??

Ja, jeg synes det høres bipolart ut. Ta det opp med fastlegen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...