Gå til innhold

Dere med selvmordsforsøk bak dere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ingen forsøk men jeg sa det høyt at jeg ikke orket mer. Det resulterte  at jeg ble sperret inne på overvåkning 24/7 hvert 2 minutt. Det reddet livet mitt og det er jeg glad for. 

Anonymkode: 97ebc...214

Hvor lenge var du på overvåking?

Anonymkode: e9138...584

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge var du på overvåking?

Jeg tror det var 10-11 dager. Fikk besøk hver dag og det hjalp veldig. Det opplevdes litt skremmende at jeg ikke kunne bestemme noe selv eller fikk gå noen steder uten følge men sett i ettertid er jeg glad for det. Ikke vært innom helsevesenet verken før eller siden. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror det var 10-11 dager. Fikk besøk hver dag og det hjalp veldig. Det opplevdes litt skremmende at jeg ikke kunne bestemme noe selv eller fikk gå noen steder uten følge men sett i ettertid er jeg glad for det. Ikke vært innom helsevesenet verken før eller siden. 

Du var deprimert for første gang?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du var deprimert for første gang?

Vet ikke hva jeg var. Jeg tror de sa jeg hadde en krisereaksjon en hendelse som ikke var foresatt? Tror det heter det. Vet ikke hva som feilete meg konkret. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke hva jeg var. Jeg tror de sa jeg hadde en krisereaksjon en hendelse som ikke var foresatt? Tror det heter det. Vet ikke hva som feilete meg konkret. 

Så skummelt det må ha vært.

Annonse

Den forsvunne diamanten

For meg kommer det av enorm psykisk smerte som pågår over tid. Det gjør så vondt at det nesten er fysisk. Det hjelper ikke å gråte, hjelper ikke å skrike, hjelper ikke å snakke om det, hjelper ikke med kjærlighet, innleggelse hjelper heller ikke i starten. Det føles håpløst. Da kan jeg få tanker om at jeg ikke var ment til å leve, føle at universet ikke vil ha meg her.

Så kommer det en øredøvende stillhet av ro når man først bestemmer seg for å avslutte alt. Så blir man utolmodig og redd. Og de gangene jeg har prøvd har jeg tilslutt blitt så livredd at jeg har bedt om hjelp. En gang ble jeg ikke redd og ble funnet. Det er jeg veldig glad for i dag men ikke glad for når man har det vondt. Man blir sikkelig sur for at man ikke klarte å gjennomføre. Og denne angeren om å ikke ha klart det kommer opp hver gang man føler på den samme smerten igjen. Glad for at jeg lever i dag.

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (8 timer siden):

For meg kommer det av enorm psykisk smerte som pågår over tid. Det gjør så vondt at det nesten er fysisk. Det hjelper ikke å gråte, hjelper ikke å skrike, hjelper ikke å snakke om det, hjelper ikke med kjærlighet, innleggelse hjelper heller ikke i starten. Det føles håpløst. Da kan jeg få tanker om at jeg ikke var ment til å leve, føle at universet ikke vil ha meg her.

Så kommer det en øredøvende stillhet av ro når man først bestemmer seg for å avslutte alt. Så blir man utolmodig og redd. Og de gangene jeg har prøvd har jeg tilslutt blitt så livredd at jeg har bedt om hjelp. En gang ble jeg ikke redd og ble funnet. Det er jeg veldig glad for i dag men ikke glad for når man har det vondt. Man blir sikkelig sur for at man ikke klarte å gjennomføre. Og denne angeren om å ikke ha klart det kommer opp hver gang man føler på den samme smerten igjen. Glad for at jeg lever i dag.

Takk for beskrivende innlegg. Hvor lenge hadde/har du hatt det slik? Hvilken diagnose har du? Jeg har bp2.

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for beskrivende innlegg. Hvor lenge hadde/har du hatt det slik? Hvilken diagnose har du? Jeg har bp2.

Jeg har schizofreni som hoveddiagnose og tilbakevendende depresjon som tilleggsdiagnose.  Det varierer hvor lenge jeg har det slik men pleier å vare fra uker til måneder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...