Gå til innhold

Går legevakt på opptjening til frikort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Den står ikke registrert inne på helsenorge ihvertfall? 

Og et annet spørsmål er dersom jeg har fått en regning for legetime etter at jeg har fått frikort (da jeg var hos legen hadde jeg ikke frikort) og jeg da betaler den regningen vil den fortsatt registreres på frikortet slik at jeg får igjen de pengene? 

Anonymkode: a1a4f...c48

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ting tar tid, og ja + ja.

Anonymkode: d1358...181

Er det noe som skjer automatisk eller må resepsjonistene føre det inn? Er ikke særlig godt likt på legevakten så mistenker de unngår å legge det inn? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er det noe som skjer automatisk eller må resepsjonistene føre det inn? Er ikke særlig godt likt på legevakten så mistenker de unngår å legge det inn? 

Tror ikke det skjer automatisk andre steder enn apotek.

Men hvem som gjør hva vet jeg ikke. Tar 14 dager fra jeg er på DPS til den egenandelen ligger inne på helsenorge.

Om de liker deg eller ikke har lite å si. De har regler og lover å forholde seg til.

Anonymkode: d1358...181

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Om det ev. er noe som ikke skal refunderes på frikortet, er det i så fall utgifter til "bandasje/materiell", som det står, men egenandel for selve legekonsultasjonen føres opp på frikortet. Jeg ser at det noen ganger tar to uker og noen få ganger så mye som opp mot fire uker.

Selv om du misliker legevakten og føler at de misliker deg, kan du være sikker på at de som jobber med økonomi og administrasjon på legevakten, ikke er de samme som tar imot deg. Det er ganske mange tusen konsultasjoner i løpet av en måned...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...