Gå til innhold

Har mareritt om at jeg er psykotisk, deprimert eller begge deler.

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Har slitt med psyken lenge nå. Har opp og nedturer. Nå er jeg i enn god periode, men plages av vonde minner og mareritt fra når jeg var syk. Har behandler på dps så vi skal snakke mer om det. Men hvor vanlig er det at man drømmen at man er syk? Altså mareritt der man er psykotisk, har masse angst og depresjon? Det er så fælt å drømme det. Føles så ekte når det pågår.

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man drømmer jo gjerne om ting man tenker mye på på dagtid. Kanskje du tenker mye på psykose og depresjon. Kanskje du burde få litt annet innhold i livet ditt enn kun psykdom? Jobber du? 

Anonymkode: f9b33...a95

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man drømmer jo gjerne om ting man tenker mye på på dagtid. Kanskje du tenker mye på psykose og depresjon. Kanskje du burde få litt annet innhold i livet ditt enn kun psykdom? Jobber du? 

Jeg tenker faktisk veldig lite på det. Jeg jobber ikke for tiden men fyller hverdagen med mye rart. Men jeg ender opp med å gruble noe om kvelden når jeg skal sove og marerittene kommer selv om jeg har gjort noe helt annet en å tenke på sykdom. Har planer om å studere til høsten. 

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (24 minutter siden):

Jeg tenker faktisk veldig lite på det. Jeg jobber ikke for tiden men fyller hverdagen med mye rart. Men jeg ender opp med å gruble noe om kvelden når jeg skal sove og marerittene kommer selv om jeg har gjort noe helt annet en å tenke på sykdom. Har planer om å studere til høsten. 

Hvorfor jobber du ikke? 

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor jobber du ikke? 

Fordi jeg prøvde og måtte slutte siden jeg ble deprimert og psykotisk. Så har jeg ikke rukket å finne ny jobb enda. Trenger også tid til å stable meg på beina igjen. Skal også studere snart. 

Den forsvunne diamanten skrev (1 time siden):

Har slitt med psyken lenge nå. Har opp og nedturer. Nå er jeg i enn god periode, men plages av vonde minner og mareritt fra når jeg var syk. Har behandler på dps så vi skal snakke mer om det. Men hvor vanlig er det at man drømmen at man er syk? Altså mareritt der man er psykotisk, har masse angst og depresjon? Det er så fælt å drømme det. Føles så ekte når det pågår.

Det er ikke så rart at du drømmer om det syns jeg. Det er jo skremmende å oppleve og bli så syk. Var veldig redd for å bli deprimert ganske lenge etter at jeg ble frisk, men jeg husker ikke om jeg har drømt om det. Har drømt om noen av årsakene til at jeg ble det da. Opplevelser osv. 

Håper det vil hjelpe når du snakker med behandleren din ❤

Annonse

Den forsvunne diamanten
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Det er ikke så rart at du drømmer om det syns jeg. Det er jo skremmende å oppleve og bli så syk. Var veldig redd for å bli deprimert ganske lenge etter at jeg ble frisk, men jeg husker ikke om jeg har drømt om det. Har drømt om noen av årsakene til at jeg ble det da. Opplevelser osv. 

Håper det vil hjelpe når du snakker med behandleren din ❤

Takk, ja jeg håper og det hjelper🥰

Trinity80
Den forsvunne diamanten skrev (14 timer siden):

Jeg tror at dette kan skyldes ptsd. Har hatt lignende opplevelse, bare med fysisk sykdom (sykehusinnleggelse etc.).

Man opplever frykt, maktesløshet, usikkerhet osv. som kan påvirke sinnet. Om man ikke bearbeider det så kan det sitte i underbevisstheten og hjemsøke oss gjennom drømmer, mareritt, angst og mye annet.

Kan tenke meg at opplevelsen din var brutal, så da synes jeg ikke at det er smule rart at du har disse senreaksjonene.

Man er også redd for at det kan skje igjen selvsagt. Men da er det viktig å fortelle seg selv at man kan bedre, man er erfaringer rikere og er sterkere. 

Den forsvunne diamanten
Trinity80 skrev (4 minutter siden):

Jeg tror at dette kan skyldes ptsd. Har hatt lignende opplevelse, bare med fysisk sykdom (sykehusinnleggelse etc.).

Man opplever frykt, maktesløshet, usikkerhet osv. som kan påvirke sinnet. Om man ikke bearbeider det så kan det sitte i underbevisstheten og hjemsøke oss gjennom drømmer, mareritt, angst og mye annet.

Kan tenke meg at opplevelsen din var brutal, så da synes jeg ikke at det er smule rart at du har disse senreaksjonene.

Man er også redd for at det kan skje igjen selvsagt. Men da er det viktig å fortelle seg selv at man kan bedre, man er erfaringer rikere og er sterkere. 

Uff synd du har det sånn med fysisk sykdom. Det jeg opplever kan kanskje minne litt om ptsd ja. Har jo hatt traumediagnose før så vet hvordan det er. Jeg har heldigvis psykolog så jeg får bearbeidet det der😊

Den forsvunne diamanten
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Jeg har innimellom mareritt om at jeg er psykotisk og blir innlagt og tvangsmedisinert, har jo aldri skjedd i virkeligheten. Våkner redd. 

Ja da skjønner jeg du blir redd!

Annonse

Trinity80
Den forsvunne diamanten skrev (1 time siden):

Uff synd du har det sånn med fysisk sykdom. Det jeg opplever kan kanskje minne litt om ptsd ja. Har jo hatt traumediagnose før så vet hvordan det er. Jeg har heldigvis psykolog så jeg får bearbeidet det der😊

Så bra, bruk behandling for alt det er verdt! Håper dette gir seg snart også, så får du litt fri ☺️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...