Gå til innhold

Dere med bipolar lidelse: Hva jobber dere med? Sykepleier som innser at det ikke går lenger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er sykepleier å merker at det går ikke lenger. Har slitt lenge, men etter at jeg fikk bipolar2 diagnosen for 1 år siden har jeg innsett at jeg ikke kan være sykepleier lenger. Jeg kan ikke jobbe turnus, noe som legen støtter. Jobben kan selvfølgelig ikke tilrettelegge for at jeg skal unngå turnus. Dessuten er jobben til tider veldig stressende og uforutsigbar.

Jeg er sykemeldt og skal snart søke om arbeidsavklaringspenger.

Du som selv har bipolar lidelse eller som sliter med tunge depresjoner som kommer tilbake, hva jobber du med?

Jeg syns det er vanskelig å vri om å føler muligens at nav ikke har kunnskap eller mulighet for å hjelpe til med dette. 

Hva er en passe jobb når man ikke skal oppleve for mye stress, veldig forutsigbart, trygge rammer og ikke turnus?

Anonymkode: 3ee6b...571

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jobber som lærer i vgs. Har bp2. Går helt greit, tror ikke et annet yrke hadde hjulpet sykdommen. Vurderer å gå ned i stilling mens barna er små (2 og 4). Har en kamerat som har bp1 og er lege, han jobber 100% og lever ganske strengt og bruker medisiner. En sjelden gang sykemeldt. 

Anonymkode: 0126f...dfd

AnonymBruker

Jobbet som helsefagarbeider. Fikk tilpasset turnus og jobbet kun kveld de siste årene i jobb. Jobbet med utviklingshemmede og det er 100% mindre stressende enn sykehjem. 

Men ble såpass syk og ble ufør som godt voksen.

Anonymkode: 822c5...1ec

AnonymBruker

Lærer på ungdomstrinnet. Til vanlig jobber jeg 100% men har sykemeldinger med jevne mellomrom. Den siste varte flere måneder, så føler jeg er en ganske ulønnsom arbeidstager. Jeg har i senere tid vurdert å bli sykepleier istedenfor siden jeg også har erfaring fra omsorgsarbeid 😆 Kanskje ikke det hjelper å bytte yrke med mindre man bytter til noe vesentlig mindre krevende? Bp2

Anonymkode: cd4e1...476

Annonse

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jobben kan selvfølgelig ikke tilrettelegge for at jeg skal unngå turnus.

Det skal du ikke si, jeg veit om sykepleiere som har legeerklæring om at de ikke skal jobbe natt. Arbeidsgiver har vel også plikt til å tilrettelegge ved sykdom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...