Kashmir- Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar (endret) Det er intet mindre enn 5 personer som på en toårs- periode har fått diagnoer i min bekjentskapskrets. Nå er det ikke det at de har fått diagnoser som er problemet, men jeg har tenkt på akkurat de diagnosene ved hver enkelt- som også ble satt av fagfolk. Jeg må bare understreke at jeg selvfølgelig ikke har sagt noe til dem det gjelder. Jeg er ikke utdannet psykolog! Jeg har egentlig veldig lite peiling, selv om jeg plukker fort ting opp og også driver litt research og er interessert. Men nettopp derfor ver jeg også hvor lite/ minimalt jeg vet. Må ta med i samme slengen at da ABB fikk første diagnose, så hadde jeg sagt før dem( psykiaterne ) at den hadde han sikkert. Eneste grunn jeg hadde til å si det var ytterst få ting, og at en da god venn hadde den = litt gjenkjennende. Nå er enda en til utredning, og jeg har allerede tenkt diagnose, men her har vi også snakket litt om det siden vedkommende har tatt det opp. Jeg har ikke sagt noe om hva jeg "tror"- bare hva jeg ikke tror ( for å betrygge personen ) Hvis det blir samme nå- at jeg har rett, så blir jeg helt desillusjonert. For, er det virkelig så lettvint å skulle skjønne diagnoser? Jeg har irritert meg over at folk foreslår diagnoser til andre, og også fjerndiagnotiserer, men kanskje det skal være så lett da? Det gjelder forøvrig fire ulike diagnoser i de 6 tilfellene jeg nevner + terroristen sin ( lettet over at den ble endret..) For meg blir det alt for enkelt, for det er jo KUN det mer helt typiske jeg ser. Tanker? Endret 8. februar av Kashmir 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478145-blir-skeptisk-til-en-del-av-psykiatrien/ Del på andre sider Flere delingsvalg…