Gå til innhold

Blir skeptisk til en del av psykiatrien.

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (1 minutt siden):

Det hadde vært mistenkt av en annen psykiater før det, men det var her på DOL jeg innså det stemte. 

Jeg tror jeg forsto litt mer etter at jeg svarte ovenfor 🙂 jeg fikk bare ikke rettet det opp siden det var for sent å endre innlegg. 

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (19 minutter siden):

Jeg vil ikke diskutere noen her inne. Jeg vil likevel si noe om at nettopp fagfolk innen psykiatri kan finne ut ganske mye akkurat her inne. Ikke minst av den grunn at folk her ofte er mer åpne og ærlige om tilstander enn de er ovenfor en psykolog/ psykiater eller lege i det fysiske livet. Så jeg tror at litt over tid, så kan fagfolk her se mye mer enn en behandler irl. Det tror jeg virkelig. 

Nei det var intet annet en tale til de tykke og smale at jeg ble en mill fornærmet over. Men jeg kan skjønne det for det er ikke så ofte jeg bruker hjernekapasiteten min. 

Anonymkode: 4e16e...d33

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det var intet annet en tale til de tykke og smale at jeg ble en mill fornærmet over. Men jeg kan skjønne det for det er ikke så ofte jeg bruker hjernekapasiteten min. 

Hvis noen treffer med det de sier, så refkekter over det. Jeg liker å "få meg en på trynet" iblant. Det kam være vondt å være ærlig mot seg selv. Men man vokser forhåpentligvis på det. Uten at jeg sier noen har rett eller feil i ditt tilfelle. 

psykedeliker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hovedtyngden innen psykiatri er åpenbare tilfeller.

Det betyr ikke at de mindre åpenbare tilfellene ikke skal ha samme rett til nødvendig helsehjelp som de åpenbare tilfellene. Så kan man jo se nærmere på hvem de mindre åpenbare tilfellene er, og hvorfor de ikke får den hjelpen de faktisk trenger.

AnonymBruker
Kashmir skrev (8 minutter siden):

Hvis noen treffer med det de sier, så refkekter over det. Jeg liker å "få meg en på trynet" iblant. Det kam være vondt å være ærlig mot seg selv. Men man vokser forhåpentligvis på det. Uten at jeg sier noen har rett eller feil i ditt tilfelle. 

Nja liker ikke så godt når det blir så direkte. Da stikker jeg hodet i sanden og løper min vei med halen mellom bena, det samme hvis noen kjefter på meg da løper jeg enda fortere med hodet fremdeles i sanden. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nja liker ikke så godt når det blir så direkte. Da stikker jeg hodet i sanden og løper min vei med halen mellom bena, det samme hvis noen kjefter på meg da løper jeg enda fortere med hodet fremdeles i sanden. 

Roadrunner.. 🙃

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor liker du ikke direkte tale? Hva er problemet med det? Hva vil du ha isteden, og hvorfor?

Nå ble du interessert.. dersom det er negativt er det best å gå rundt grøten. 

psykedeliker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

dersom det er negativt er det best å gå rundt grøten. 

Hvordan da? Jeg har vært med på den leken med psykolog, i flere år faktisk. Tror jeg har uoffisiell norgesrekord i grøtrundtgåing. Men det løste ingen problemer, tvert imot.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (28 minutter siden):

Hvordan da? Jeg har vært med på den leken med psykolog, i flere år faktisk. Tror jeg har uoffisiell norgesrekord i grøtrundtgåing. Men det løste ingen problemer, tvert imot.

Fordi jeg ikke liker å gå i dypden på ubehagelige temaer som vekker vonde sår. Liker dermed best å bare styre unna alt som vekker noe vondt. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 timer siden):

Nei, jeg sier at depresjon og angst kan være symptomer i flere diagnoser. Det er i mitt syn ytterst få åpenbare tilfeller. Jeg kommer til kort når det gjelder mye innen psykologi. Som jeg nettopp skrev i Hi. 

Spesialister har årevis med utdanning og erfaring i kontrast til deg. Du kommer selvsagt til kort. Ekspertene kan jobben sin som regel. Forstår ikke misjonen med innlegget ditt. Vil du disse legene og terapeutene? Vil du formidle at du diagnostiserer like kjapt som dem og få applaus? Hva er intensjonen bak å lage denne emnetittelen og dette innlegget?

Anonymkode: 733b7...3b7

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Hva er poenget med å søke hjelp da?

Det kan du si. Er nå i gang med et forsøk så har ikke tro vi ser et resultat før om 10 år? Vanligvis pleier jeg å falle ut i timene. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Spesialister har årevis med utdanning og erfaring i kontrast til deg. Du kommer selvsagt til kort. Ekspertene kan jobben sin som regel. Forstår ikke misjonen med innlegget ditt. Vil du disse legene og terapeutene? Vil du formidle at du diagnostiserer like kjapt som dem og få applaus? Hva er intensjonen bak å lage denne emnetittelen og dette innlegget?

Jeg syns det kommer tydelig fram hva jeg vil formidle. At du tolker det på din måte og stiller spørsmål ut fra det er både merkelig og ingen grunn til at jeg skal svare på. Du må jo holde deg til det jeg skriver. 

Endret av Kashmir
AnonymBruker
Kashmir skrev (53 minutter siden):

Jeg syns det kommer tydelig fram hva jeg vil formidle. At du tolker det på din måte og stiller spørsmål ut fra det er både merkelig og ingen grunn til at jeg skal svare på. Du må jo holde deg til det jeg skriver. 

Jeg forstår det ikke. Oppklar gjerne det åpenbare for meg som over hodet ikke evner å se 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår det ikke. Oppklar gjerne det åpenbare for meg som over hodet ikke evner å se 

Nei, jeg kan nok ikke forklare mer tydelig enn jeg gjør. Jeg tror det kreves noen som forstår deg bedre. Der er jeg ikke dessverre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...