AnonymBruker Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Og hvilken hjelp mottar/har du fått? Jeg har bp2 i tillegg til pf. Får ukentlig behandling på poliklinikken. Anonymkode: 56a15...cad 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478146-du-som-har-unnvikeneengstelig-pf-har-du-andre-diagnoser-i-tillegg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Jeg har den ikke lenger, men har trekk fra unnvikende, avhengig, tvangspreget og emosjonelt ustabil PF. Ikke nok til å opprettholde diagnoser lenger. Den unnvikende PF har muligens med asperger å gjøre da, men symptomene er nå likeså. Har i tillegg bipolar 2, asperger og rusavhengighet. Jeg går ikke i behandling per tiden. Men har hatt veldig mange innleggelser, ikke pga unnvikende da, og pratet masse med behandler i akuttpsykiatrien samt et par korte runder på under ett år på DPS. Ut av de PF jeg hadde så er det nok unnvikende jeg har hatt minst forbedring på. De andre plager meg ikke så mye nå. I hvert fall ikke i hverdagen jeg har nå. Det har aldri vært snakk om gruppebehandling pga autismen. Det er visst ikke nyttig. Og det har jeg erfart at det ikke er heller da jeg har vært i gruppeterapi i rusbehandling. Jeg får rett og slett ikke noe ut av det. Så jeg har egentlig ikke blitt noe særlig bedre. Jeg har valp nå og vil helst ikke at hun skal hilse på hunder vi møter. Jeg vil øve på kontakt og passering. Men jeg tørr ikke si nei til hundeeiere som bare lar hunden komme bort til min. Tørr ikke møte nye mennesker, tørr ikke dra på en forestilling i mars for jeg er redd for å dumme meg ut med å ikke finne plassen jeg har. Og listen er lang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478146-du-som-har-unnvikeneengstelig-pf-har-du-andre-diagnoser-i-tillegg/#findComment-4246684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Glitter skrev (10 minutter siden): Jeg har den ikke lenger, men har trekk fra unnvikende, avhengig, tvangspreget og emosjonelt ustabil PF. Ikke nok til å opprettholde diagnoser lenger. Den unnvikende PF har muligens med asperger å gjøre da, men symptomene er nå likeså. Har i tillegg bipolar 2, asperger og rusavhengighet. Jeg går ikke i behandling per tiden. Men har hatt veldig mange innleggelser, ikke pga unnvikende da, og pratet masse med behandler i akuttpsykiatrien samt et par korte runder på under ett år på DPS. Ut av de PF jeg hadde så er det nok unnvikende jeg har hatt minst forbedring på. De andre plager meg ikke så mye nå. I hvert fall ikke i hverdagen jeg har nå. Det har aldri vært snakk om gruppebehandling pga autismen. Det er visst ikke nyttig. Og det har jeg erfart at det ikke er heller da jeg har vært i gruppeterapi i rusbehandling. Jeg får rett og slett ikke noe ut av det. Så jeg har egentlig ikke blitt noe særlig bedre. Jeg har valp nå og vil helst ikke at hun skal hilse på hunder vi møter. Jeg vil øve på kontakt og passering. Men jeg tørr ikke si nei til hundeeiere som bare lar hunden komme bort til min. Tørr ikke møte nye mennesker, tørr ikke dra på en forestilling i mars for jeg er redd for å dumme meg ut med å ikke finne plassen jeg har. Og listen er lang. Takk for svar. Det høres kjent ut; det med å ikke våge å prate og redd for å dumme seg ut. Er det like kjekt med valp som du hadde tenkt at det ville bli? Anonymkode: 56a15...cad 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478146-du-som-har-unnvikeneengstelig-pf-har-du-andre-diagnoser-i-tillegg/#findComment-4246689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Det høres kjent ut; det med å ikke våge å prate og redd for å dumme seg ut. Er det like kjekt med valp som du hadde tenkt at det ville bli? Anonymkode: 56a15...cad Tja. Jeg tror det. Jeg liker å ha mer innhold i dagen, men klart det er krevende til tider. Hun virker litt mer krevende enn tidligere hunder. Hvis jeg husker riktig. Jeg får trent meg på å treffe folk på valpekurs også får vi se på hva jeg finner på etter hvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478146-du-som-har-unnvikeneengstelig-pf-har-du-andre-diagnoser-i-tillegg/#findComment-4246693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Glitter skrev (16 minutter siden): Tja. Jeg tror det. Jeg liker å ha mer innhold i dagen, men klart det er krevende til tider. Hun virker litt mer krevende enn tidligere hunder. Hvis jeg husker riktig. Jeg får trent meg på å treffe folk på valpekurs også får vi se på hva jeg finner på etter hvert. Mer innhold i dagene er fint! Såvidt jeg har forstått så skal du begynne å jobbe litt etterhvert? Jeg jobber redusert, men kjenner at jeg er glad for at jeg har jobben som gir meg litt mestringsfølelse. Anonymkode: 56a15...cad 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478146-du-som-har-unnvikeneengstelig-pf-har-du-andre-diagnoser-i-tillegg/#findComment-4246701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.