Gå til innhold

Hekta på fetaost

Babette

Anbefalte innlegg

Terninger med fetaost, liggende i krydret olivenolje på glass. Det er bare så godt!

Jeg bruker den i gresk salat, med tomat, rød løk og agurk m.m. - men går det an å lage noe annet av fetaosten? Noen som har noen oppskrifter? Går det f. eks. an å putte den i en omelett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fetaosten er god smelta også, så du kan godt bruke den på omelett.

Prøv pizza med feta, det er fantastisk godt!

Pizza med feta er schteingodt! Og den oljen som bitene ligger i lager god smak når man steker i den.

Men fetaen _smelter_ vel ikke? Har aldri jeg fått til, iallefall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza med feta er schteingodt! Og den oljen som bitene ligger i lager god smak når man steker i den.

Men fetaen _smelter_ vel ikke? Har aldri jeg fått til, iallefall ;-)

Hm, har ikke prøvd med den fetaosten vi får i Norge, men den i Hellas var i hvertfall "disfigurert", om ikke smelta i jarlsbergforstand, så var den myk og "utover"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har ikke prøvd med den fetaosten vi får i Norge, men den i Hellas var i hvertfall "disfigurert", om ikke smelta i jarlsbergforstand, så var den myk og "utover"

*tørke sikkel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*sender det store badehånklet over til nanna*

Vi spiser vel ikke pizza med fetaost vi, gjør vi vel?????

Nei, vi gjør vel ikke det. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetaost er KJEMPEGODT i omelett. Og som miromurr seier så er det deilig på pizza også. Gjerne saman med soltörka tomat, oliven og litt olje over (eg bruker soltörka tomat innlagt i solsikkeolje med urter og det er SÅ nydeleg viss du drypper litt over pizzaen!)

Når det gjeld slikt så er det fantasien som setter grenser, men av oppskrifter frå den greske kokeboka så kan eg nemne:

Makaronigrateng med fetaost (Pastítsio mé féta)

Osteomelett (Omelétta mé tirí)

Små spinatposteier frå Kreta (Spanakoskaltsúnia Krítis)

Krydrete ostetrekanter (Tiropitákia)

Boka eg snakkar om er forövrig "Græsk køkken" ISBN 87-15-08801-4

Lykke til med kokkeleringa :-) No fikk eg lyst på fetaost, eg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...