Gå til innhold

Snakke for man tenker …

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er dette noe andre kjenner seg igjen i? Dette er min svakhet og noe jeg ofte kan gjøre. Da kan det komme uheldige ting ut uten at man ønsker eller vil såre andre. Eks da jeg fikk vite at jeg skulle få en niese i år. Så spurte foreldrene om hvs jeg tenkte om navn. Og da falt det ut av meg at de kunne kalle henne albino fordi begge foreldrene er så lyse i håret. Dette ble selvsagt ikke tatt med et smil. Hvordan kan jeg forbedre dette? 

Anonymkode: d34cd...925

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/478167-snakke-for-man-tenker-%E2%80%A6/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke for vane å si frekke ting ved et uhell. Det har skjedd svært få ganger i livet mitt. 

Tror du bare må øve deg på å ikke plumpe ut med alt du tenker. 

Å tulle med at ungen kan hete albino fordi foreldre er lyse synes jeg ikke var så ille da. Litt humor må man ha. Forutsatt at du ikke sa det i en nedlatende tone da. Da stiller det seg annerledes. 

AnonymBruker
Glitter skrev (3 timer siden):

Har ikke for vane å si frekke ting ved et uhell. Det har skjedd svært få ganger i livet mitt. 

Tror du bare må øve deg på å ikke plumpe ut med alt du tenker. 

Å tulle med at ungen kan hete albino fordi foreldre er lyse synes jeg ikke var så ille da. Litt humor må man ha. Forutsatt at du ikke sa det i en nedlatende tone da. Da stiller det seg annerledes. 

Hvordan øver man på det da? Jeg har ofte mye på hjertet. Ble sagt i normalt toneleie 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er dette noe andre kjenner seg igjen i? Dette er min svakhet og noe jeg ofte kan gjøre. Da kan det komme uheldige ting ut uten at man ønsker eller vil såre andre. Eks da jeg fikk vite at jeg skulle få en niese i år. Så spurte foreldrene om hvs jeg tenkte om navn. Og da falt det ut av meg at de kunne kalle henne albino fordi begge foreldrene er så lyse i håret. Dette ble selvsagt ikke tatt med et smil. Hvordan kan jeg forbedre dette? 

det er ikke alle situasjoner det passer seg med spøk, du kan ta noen sekunder før du svarer heller, øve deg på det.

Anonymkode: 83906...0e0

Annonse

Skjønner ikke hva feilen var her. Albina er et navn, om enn ikke norsk. Det betyr også lyst/ hvit, så samme betydning som Albimo. Er det feil å ha hvitt hår? 

Så kunne han hett Albinian om det ble gutt. 

Syns det var vel nærtagende av noen å reagere på det. Hvis det ikke er verre ting du "plumper" ut med, så ikke dramariser så veldig.

Er du frekk og fornærmer folk blir det jo.litt verre. For mamge ihvertfall. Greit at det går innom hjermen før ut av munnen da kanskje. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...