Gå til innhold

Hvorfor mobber du kvinner med kort hår???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kayia skrev (9 timer siden):

Skjønte du ikke hva jeg skrev nå? Jeg snakket ikke om deg og det du opplevde men om fenomenet mobbing. På samme måte som mobbere kan ta tak i dialekt, hudfarge, foreldres yrker, talemåte, ja hva som helst kan de selvfølgelig ta tak i hår selv om akkurat du ikke har opplevd dette.

Vel, hva skulle vært riktig svar mener du, når påstanden du kommer med er "Om du @Lillemus tror at det er først i dag at noen kan mobbes for feil frisyre tror jeg du fulgte dårlig med på 70-tallet :)" og jeg svarer på hvordan jeg opplevde 70-tallet. Der jeg bodde var det mobbing, men jeg kan ikke på noen måte huske at jentene ble mobbet for kort hår - 70-tallet var jo virkelig tiåret da jenter og gutter skulle kles likt og mange av jentene hadde kort hår. Det er mulig det var annerledes for de som var i tenårene, men der var ikke jeg og har ergo ingen anelse om hvordan det var på ungdomsskolen på 70-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (På 11.2.2024 den 9.02):

Jeg tror trygt du kan sette opplevelsen din av "jeg blir mobbet fordi jeg er kvinne med kort hår" på listen over ting som har skjedd kun i ditt eget hode. At noen skulle mobbe en kvinne for at hun har kort hår er helt usannsynlig.

 

Lillemus skrev (3 timer siden):

Vel, hva skulle vært riktig svar mener du, når påstanden du kommer med er "Om du @Lillemus tror at det er først i dag at noen kan mobbes for feil frisyre tror jeg du fulgte dårlig med på 70-tallet :)" og jeg svarer på hvordan jeg opplevde 70-tallet. Der jeg bodde var det mobbing, men jeg kan ikke på noen måte huske at jentene ble mobbet for kort hår - 70-tallet var jo virkelig tiåret da jenter og gutter skulle kles likt og mange av jentene hadde kort hår. Det er mulig det var annerledes for de som var i tenårene, men der var ikke jeg og har ergo ingen anelse om hvordan det var på ungdomsskolen på 70-tallet.

Det var det første utsagnet jeg kommenterte :) Der påstår du at det er «helt usannsynlig» at noen kan finne på å mobbe noen pga kort hår, men det er det da virkelig ikke. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

 

Det var det første utsagnet jeg kommenterte :) Det er da slettes ikke helt usannsynlig at noen kan finne på å mobbe noen pga håret. 

Hva skal de gjøre med det da? 

Anonymkode: d51f7...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hva skal de gjøre med det da? 

Anonymkode: d51f7...9d3

Hva mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Hva mener du? 

Hvordan skal det stoppes ? Siden det skjer i 20 tallet og

Anonymkode: d51f7...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan skal det stoppes ? Siden det skjer i 20 tallet og

Anonymkode: d51f7...9d3

Hva tror du selv da? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (Akkurat nå):

Hva tror du da? 

Jeg spurte deg først 

Anonymkode: d51f7...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spurte deg først 

Anonymkode: d51f7...9d3

Jeg tror det alltid vil finnes en form for utestengelse, vi vil aldri oppnå et mobbefritt samfunn.

Når man har med mennesker å gjøre er svarene aldri enkle eller entydelige, og jeg syns spørsmålet ditt blir for vagt og uavgrenset. Det arbeides og forskes på tiltak mot mobbing hele tiden, og om du er nysgjerrig på tematikken kan du feks lese hva forskningsstatus er, feks begynne her: https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-mobbing-oslomet/hva-er-det-som-faktisk-fungerer-mot-mobbing/308306. Det blir for omfattende for meg å svare bedre enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (34 minutter siden):

Jeg tror det alltid vil finnes en form for utestengelse, vi vil aldri oppnå et mobbefritt samfunn.

Når man har med mennesker å gjøre er svarene aldri enkle eller entydelige, og jeg syns spørsmålet ditt blir for vagt og uavgrenset. Det arbeides og forskes på tiltak mot mobbing hele tiden, og om du er nysgjerrig på tematikken kan du feks lese hva forskningsstatus er, feks begynne her: https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-mobbing-oslomet/hva-er-det-som-faktisk-fungerer-mot-mobbing/308306. Det blir for omfattende for meg å svare bedre enn dette.

Det var ikke svaret jeg ville ha 

Anonymkode: d51f7...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var ikke svaret jeg ville ha 

Anonymkode: d51f7...9d3

Det kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (8 minutter siden):

Det kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. 

Jeg er ts, det var noen andre. Har fått mange gode svar, takk.

Anonymkode: 0541d...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan skal det stoppes ? Siden det skjer i 20 tallet og

Anonymkode: d51f7...9d3

Mobbing stoppes dessverre ikke. Så lenge noen både forstår at noen blir det ( siden offeret er ditt og datt og ser sånn og slik ut ) pluss at det rettferdigjøres på flere måter,  så tar det ikke slutt. Mobbetall går ikke ned av en grunn. Blir barn mobbet, så få de ut av skolen fort, og over på annen skole. Hjelper det ikke, så skaff privatlærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (2 timer siden):

Det kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. 

Du snakkee med noen som ikke er meg ts, jeg er ikke sur på noen, men har litt problemer med å skjønne om ting er virkelig eller ikke noen ganger og ser nå på anripsykotika at mye ksnskje ikke var reelt alikevel

Anonymkode: 0541d...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du snakkee med noen som ikke er meg ts, jeg er ikke sur på noen, men har litt problemer med å skjønne om ting er virkelig eller ikke noen ganger og ser nå på anripsykotika at mye ksnskje ikke var reelt alikevel

Anonymkode: 0541d...7c7

Man skal jo stå på AP fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du snakkee med noen som ikke er meg ts, jeg er ikke sur på noen, men har litt problemer med å skjønne om ting er virkelig eller ikke noen ganger og ser nå på anripsykotika at mye ksnskje ikke var reelt alikevel

Anonymkode: 0541d...7c7

Det er nok lurt å stabilisere dosering, det har du nok god hjelp i. Som jeg skrev lenger oppe tror nemlig også jeg at opplevelsen du fikk av å bli mobbet ikke var reell men i ditt eget hode. Håper du får fine dager framover :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...