Gå til innhold

Dere som har/er avsluttet i terapi. Var dere enige i avgjørelsen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ble avsluttet på DPS uten at jeg hadde noe jeg skulle sagt. Der gikk jeg bare noen måneder om gangen. Hos kommunen prøvde jeg å slutte i samtaler i flere måneder før jeg endelig fikk slutte (samtalene gjorde meg dårligere noe sykepleieren ikke ville høre på). 

AnonymBruker
aa-k-j skrev (9 minutter siden):

Ble avsluttet på DPS uten at jeg hadde noe jeg skulle sagt. Der gikk jeg bare noen måneder om gangen. Hos kommunen prøvde jeg å slutte i samtaler i flere måneder før jeg endelig fikk slutte (samtalene gjorde meg dårligere noe sykepleieren ikke ville høre på). 

På hvilken måte ble du dårligere?

Anonymkode: 6e748...40a

Annonse

Jeg tok initiativ til å avslutte på DPS, men da jeg startet var det enighet om varighet og intensitet. Ved oppstart skulle vi se progresjon om 6 måneder, og etter 6 måneder foreslo jeg å avslutte - teamet og psykiater var enige.

Men vi planla avslutningen 3 uker før☺️

AnonymBruker

Anbefaler dere å lytte til podcasten til Peder Kjøs på Podimo. 
Der er det ulike eksperter som snakker om ulike typer terapi. 
Samtaleterapi 45 min i uka er ofte det man får tilbud om, men som veldig sjelden gir god nok behandling og effekt. 
Mange går til denne timen og forteller og lufter det som har vært vanskelig siden sist time om er veldig verbal når de forteller. 
Det som gir tilfriskning er å klare bryte det tankemønsteret man har, man må selv være motivert for å gjøre denne jobben, også aktivt mellom timene. 
Undervisning om hvordan tankemønsteret er og bevisstgjøring er visst veldig nyttig 

Anonymkode: f62c0...b6b

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samtaleterapi 45 min i uka er ofte det man får tilbud om, men som veldig sjelden gir god nok behandling og effekt. 
Mange går til denne timen og forteller og lufter det som har vært vanskelig siden sist time om er veldig verbal når de forteller. 
Det som gir tilfriskning er å klare bryte det tankemønsteret man har, man må selv være motivert for å gjøre denne jobben, også aktivt mellom timene. 
Undervisning om hvordan tankemønsteret er og bevisstgjøring er visst veldig nyttig 

Er man ikke villig til å gjøre jobben, så er terapi bortkastet. 

Anonymkode: 048da...a83

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tusenkronersspørsmålet er hvordan bryte tankemønster når man er så dypt inni angst og alt?

Anonymkode: fe96e...4c6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...