Gå til innhold

Lignende erfaringer å dele?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Forsøkte en periode med antidepressiva da jeg er nedstemt urolig og masse annet

Følte meg ca likedan før under og etter denne bruken. Om noe verre under og etter

det hjalp altså ingenting  for hverken der depressive eller angsten. Psykiater mente at det dermed ikke forelå en depresjon- men en natuelig reaksjon på en krise- men med mye angst.

dette er antagelig en aktivering i systemet som ikke kan medisineres…? Men roes på andre måter og jobbes med i terapi?

Lignende erfaringer?

Anonymkode: dd2da...691

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/478338-lignende-erfaringer-%C3%A5-dele/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei men musikk har vært stor hjelp for meg. Kriser kan påvirke oss enormt så det er viktig at du bruker mennesker rundt deg. Fint du skriver inn her så kan noen med lignende erfaring mulig dele med deg. Ønsker deg alt godt. 

Anonymkode: cd6b5...d8f

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forsøkte en periode med antidepressiva da jeg er nedstemt urolig og masse annet

Følte meg ca likedan før under og etter denne bruken. Om noe verre under og etter

det hjalp altså ingenting  for hverken der depressive eller angsten. Psykiater mente at det dermed ikke forelå en depresjon- men en natuelig reaksjon på en krise- men med mye angst.

dette er antagelig en aktivering i systemet som ikke kan medisineres…? Men roes på andre måter og jobbes med i terapi?

Lignende erfaringer?

Går det bra med avhengigheten?

Anonymkode: 7b120...a3e

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei men musikk har vært stor hjelp for meg. Kriser kan påvirke oss enormt så det er viktig at du bruker mennesker rundt deg. Fint du skriver inn her så kan noen med lignende erfaring mulig dele med deg. Ønsker deg alt godt. 

Ja håper noen har erfaringer å dele om evt måter å komme ut på eller andre medisiner som ikke er ad😊

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 21.36):

Som sagt sier psykiater at det er naturlig reaksjon på krise og ikke depresjon siden ad ikke hjalp.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som sagt sier psykiater at det er naturlig reaksjon på krise og ikke depresjon siden ad ikke hjalp.

Det tenker jeg er oppløftende at du nå har fått konstatert. Hva tenker du selv? Er det positivt eller negativt at det ikke kan ordnes med medisiner?

Jeg skal gi deg et gammelt tips: Fokuser på annet enn hva du føler, tenker og opplever inni deg selv enn hva du gjør i dag.

Opplever du at forumet har hjulpet deg? I så fall hvordan?

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (6 minutter siden):

Det tenker jeg er oppløftende at du nå har fått konstatert. Hva tenker du selv? Er det positivt eller negativt at det ikke kan ordnes med medisiner?

Jeg skal gi deg et gammelt tips: Fokuser på annet enn hva du føler, tenker og opplever inni deg selv enn hva du gjør i dag.

Det er både positivt og negativt. Negativt fordi da må jeg ha det sånn her og deale med og være i det. 

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (21 minutter siden):

Kjenner jo at jg har mine tvil da jeg føler meg deprimert. Men de mener at at ville medisinene ha hjulpet. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kjenner jo at jg har mine tvil da jeg føler meg deprimert. Men de mener at at ville medisinene ha hjulpet. 

Hva kan du selv gjøre for å bli mindre deprimert/få færre symptomer i hverdagen? Helt konkrete ting i hverdagen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...