Gå til innhold

AD igjen eller bortkastet?

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Inntak av kalorier har økt veldig her de siste ukene, kan jeg være deprimert? Føles jo sånn ut, eller er det negative symptomer? altså det vanlige knyttet til schizoaffektiv? Blir visst aldri kvitt det, er det ikke det ene så er det det andre. Og nå er jeg sikkert i overgangsalderen og, man kan vel bli deprimert av det? har så masse vondt i hele kroppen og er så lat. Har det noe for seg å prøve AD igjen? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/478375-ad-igjen-eller-bortkastet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

De aller fleste ville blitt deprimert og lat av en så passiv og inaktiv tilværelse du lever. Det er utvilsomt tungt å motivere seg, både pga. sykdommen og bivirkninger av medisinene du tar. Skal du få det bedre MÅ du likevel ta tak og gjøre en innsats. Selv de beste medisiner kan aldri kunne dra deg opp fra sofaen eller over dørstokkmila. Og det er der du må starte.  I motsatt fall vil du trolig bare få det verre med årene. Synd, men dessverre sant. 

Anonymkode: 4bd49...8f7

stjernestøv
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De aller fleste ville blitt deprimert og lat av en så passiv og inaktiv tilværelse du lever. Det er utvilsomt tungt å motivere seg, både pga. sykdommen og bivirkninger av medisinene du tar. Skal du få det bedre MÅ du likevel ta tak og gjøre en innsats. Selv de beste medisiner kan aldri kunne dra deg opp fra sofaen eller over dørstokkmila. Og det er der du må starte.  I motsatt fall vil du trolig bare få det verre med årene. Synd, men dessverre sant. 

Føler jeg ble sånn i 2014 da jeg begynte med risperdal der jeg var innlagt, har aldri kommet meg igjen. 

stjernestøv skrev (55 minutter siden):

Og nå er jeg sikkert i overgangsalderen og, man kan vel bli deprimert av det?

Ikke tro på alle påstander om overgangsalderen. Det er som med svangerskap - mange får noen plager, men de færreste får alle.

Jeg mener ikke å bagatellisere, men jeg synes det har vært overdrevent fokus på de verst tenkelige variantene i det siste. Hjernetåke, surhet, panikk, angst, dramatisk vektøkning og jeg vet ikke hva.

Min "overgang" forløp slik: Jeg var iblant litt varm, og mensen forsvant omsider da jeg var nærmere 60 enn 50. Alt annet er som før.  

stjernestøv
laban skrev (5 minutter siden):

Ikke tro på alle påstander om overgangsalderen. Det er som med svangerskap - mange får noen plager, men de færreste får alle.

Jeg mener ikke å bagatellisere, men jeg synes det har vært overdrevent fokus på de verst tenkelige variantene i det siste. Hjernetåke, surhet, panikk, angst, dramatisk vektøkning og jeg vet ikke hva.

Min "overgang" forløp slik: Jeg var iblant litt varm, og mensen forsvant omsider da jeg var nærmere 60 enn 50. Alt annet er som før.  

Ja det skrives mye om så mange plager, blir redd jeg da. Og så får de bivirkninger av medisin og plaster de får. 

Er jo ikke sikkert jeg får så mange plager at jeg må til lege med det. 

stjernestøv
laban skrev (Akkurat nå):

Ikke ta sorgene på forskudd, og ikke kjenn for godt etter!

Nei men har mange plager fra før og vil ikke ha flere. Det eneste er den nattesvetten og nattevåkningen, lys våken midt på natta. Vet ikke om det har sammenheng med overgang da. 

Annonse

stjernestøv

Sykepleieren har bare ringt meg i år, hva tyder det på? Syns ikke det blir det samme som å treffes, personlig tror jeg han er lei av angsten og rarheten min. Det er det det går i. Så bruker han terapi skriver han, ulike sorter. Hm. Men han spør jo hvordan jeg har det for tiden og om jeg har gjort noe, det går mye i det samme. Kommer meg ikke ut av dette. 

AnonymBruker

Hva om du starter med å gå en 15 minutters tur hver dag, uansett vær? Det bør være overkommelig.  

Etter hvert kan du øke lengden og gjerne gå to ganger til dagen. Etter 6 uker kan du evaluere om det har gjort noen forskjell på livskvaliteten din og svaret vil med 90% sannsynlighet være ja. 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva om du starter med å gå en 15 minutters tur hver dag, uansett vær? Det bør være overkommelig.  

Etter hvert kan du øke lengden og gjerne gå to ganger til dagen. Etter 6 uker kan du evaluere om det har gjort noen forskjell på livskvaliteten din og svaret vil med 90% sannsynlighet være ja. 

Jo jeg kan jo gjøre det, sykepleieren har foreslått det mange ganger. Så går jeg litt så gir jeg opp, nå går jeg inne for det er glatt ute. Går med telefonen som teller skritt. 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det beste er å gå ute. Dagslys og frisk luft gjør godt. Ta på deg brodder, om det er glatt. 

Opprett gjerne en tråd/logg her inne og fortell oss hvordan det går. Lykke til!

Ja det er vel best med dagslys, har hørt at folk sklir selv om de har brodder. Jo takk :) Enn så lenge går jeg inne litt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...