Gå til innhold

Hva skje rom man møter rusa på dps time på benzo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man blir vel ikke ruset på en beroligende i den grad at man er helt sløvet og borte. 
Da jeg skulle på min aller første time hos psykolog var jeg så full av angst, at for å i det hele tatt klare komme meg ut av huset og reise dit tok jeg en sobril. Merket ingenting annet enn at angsten ble litt dempet. Timen gikk veldig bra, selv om jeg kjente på en del uro. I ettertid har jeg ikke tatt sobril når jeg har dratt dit. 

Anonymkode: 57739...2eb

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (5 minutter siden):

Nei, det har ingen hensikt. Mener du alvor med å søke hjelp, må du møte edru. 

Man er jo ikke ruset / dopet om man tar en sobril. Folk kan jo kjøre bil etter 2 uker på sobril 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man er jo ikke ruset / dopet om man tar en sobril. Folk kan jo kjøre bil etter 2 uker på sobril 

Å være rusa på benzo og det å ta en ved behov er to ganske forskjellige ting.

Anonymkode: a9df0...4e1

Annonse

Worriesome Plenty 2
GT1 skrev (39 minutter siden):

Lurer jeg også på...

Det er vel å ta så mye at man blir rusa. Hvor vanskelig skal det være🤪 Det skal vel godt gjøres å bli ruset av sobril i anbefalte doseringer.

tilstede skrev (Akkurat nå):

Utrolig dumt å ta sobril før terapi. Det er min erfaring. Skal du ha skikkelig utbytte av terapien, tror jeg i hvert fall at det er est ener der helt fri. Det stenger for fremgang. Tror jeg. 

Er best en er helt fri. Gikk litt fort i svingene. 

AnonymBruker
tilstede skrev (2 minutter siden):

Er best en er helt fri. Gikk litt fort i svingene. 

Tenker det samme. Men om man ikke klarer å møte opp fordi man er full i angst er det nyttig å ta en liten eller en halv sobril så man klarer å møte opp. 
men krykke på veien. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Må vel ta mange da? 

Jeg håper virkelig at dersom en pasient velger å komme til DPS i en påvirket tilstand av beroligende medisiner, bør forskrivende lege få et notat om hva som har skjedd denne dagen. Og særlig om det gjentar seg.

Jeg har selv gått på 5 ulike sederende medisiner på et tidspunkt, alle forskrevet av psykiatrien selv, og det var den mest slitsomme tiden jeg var igjennom. På et tidspunkt hevdet psykologen min at jeg "virket uengasjert" - jeg har lest det i ettertid. Jeg ser han hadde rett, men sannheten var at jeg var for nedsløvet til å tenke og fungere... Det var antipsykotisk, beroligende og sovemedisiner i en god blanding. I dag har jeg kraftig aversjon mot medisiner som gir døsighet på dagtid. Dette er ikke det samme som å ruse seg på vanedannende, antar jeg, men min evne til å motta terapi ble betydelig svekket når jeg gikk på så mange nedsløvende medisiner og hvor det ikke lå noen planer for nedtrapping.

Litt off topic, men jeg tenker at evne til å motta terapi fungerer relativt likt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...