Gå til innhold

Kan samme lege som jobber på natt på legevakten jobbe dagtid også?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du var der i natt og er redd for å støte på samme lege i dag? Tror ikke du gjør det men det kan ikke garanteres. Dessuten skrev natt-legen journal som dag-legene leser

Anonymkode: 92be7...243

Vi kan jo i blant lese om at leger jobber lange vakter pga. underbemanning. Ofte er det bl.a. fastleger som bemanner legevakt i turnus og LIS-leger, i tillegg til noen fast ansatte på legevakten, om jeg forstår det riktig, men om det er for lite folk på jobb, er det mulighet til å beordre helsepersonell på jobb i samfunnskritiske yrker.

Da jeg var på akuttmottaket for noen få år siden, ble jeg tatt hånd om noen veldig overtrøtte leger som hadde jobbet i strekk i litt mer enn ett døgn.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis en lege jobbet på legevakten nå i natt kan han jobbe etter kl 08 også? Sånn dobbelvakt eller noe? 

Anonymkode: a78a7...9a2

Ja.

Anonymkode: 56987...4ab

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...