Gå til innhold

Du som har vært suicidal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan tenkte du om betydningen av din egen rolle som feks mor, datter/sønn, kollega? Tenkte du at verden ble et bedre sted om du ikke fantes lengre?

Anonymkode: 8a80a...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke verden. Men at de jeg er glad i ville få det bedre uten meg. 

Anonymkode: 9b4d3...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at jeg fungerte ikke som mor og at smerten var så stor at den overgikk alt. At de så meg så lite i utgangspunktet så hvor skade ville det gjøre. Når noen, feks behandler sa til meg at ingen kunne erstatte meg for ungene sin del så trodde jeg ikke på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus

Jeg tenkte at siden jeg var en skuffelse allerede fra barnehagen av, så ville jeg gjøre alle mine nærmeste en tjeneste å bare bli borte. Det var flaut for meg å ikke klare å fungere normalt, og det stakk hver gang mine foreldre fortalte hvor mye venners barn oppnådde som jeg bare kan drømme om. 

Da tenkte jeg at det var bedre å bare bli borte, så sparte jeg meg selv den konstante vond skammen jeg lever i, og dem for å måtte fortelle at de har en datter som ikke mestrer noe. I mine øyne var det bedre for dem å kunne fortelle at jeg var død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppføgingsspørsmål; hvordan ble du bedre? Hva gjorde du for å hjelpe deg selv?

Anonymkode: 8a80a...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvordan tenkte du om betydningen av din egen rolle som feks mor, datter/sønn, kollega? Tenkte du at verden ble et bedre sted om du ikke fantes lengre?

Anonymkode: 8a80a...94f

Det var ikke en del av det jeg tenkte på.

Anonymkode: f0939...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var ikke en del av det jeg tenkte på.

Anonymkode: f0939...9d3

Hva/hvordan tenkte du på?

Anonymkode: 8a80a...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Oppføgingsspørsmål; hvordan ble du bedre? Hva gjorde du for å hjelpe deg selv?

Anonymkode: 8a80a...94f

Våknet opp på sykehuset  hypoman.

Anonymkode: 9b4d3...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg var hellig overbevist om at belastningen med å leve med meg var verre enn den ved å miste meg. Så feil kan man ta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47

Jeg tenkte ikke på andre rundt meg. Har barn men de var ikke med i beregningen. Jeg hadde masse energi og en destruktiv tankegang. Så jeg bare handlet på impuls og tilskrev det ingen betydning. Pårørendes følelsesmessige reaksjoner var et irritasjonsmoment, så jeg skøv dem unna og nektet besøk. Klarte bare å le eller bli irritert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
FjellOgDalar skrev (19 minutter siden):

Jeg var hellig overbevist om at belastningen med å leve med meg var verre enn den ved å miste meg. Så feil kan man ta. 

Hadde du et selvmordsforsøk? (Om du vil svare..)

Anonymkode: 8a80a...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Våknet opp på sykehuset  hypoman.

Anonymkode: 9b4d3...0af

Hva skjedde?

Anonymkode: 8a80a...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva skjedde?

Anonymkode: 8a80a...94f

Prøvde p dø,  var deprimert. Når jeg våknet var jeg hypoman og full av livsgnist. 

Så skjedde ikke stort mer enn hva som skjer ellers når man er bipolar:)

Anonymkode: 9b4d3...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hattifnattus
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oppføgingsspørsmål; hvordan ble du bedre? Hva gjorde du for å hjelpe deg selv?

Anonymkode: 8a80a...94f

Jeg fikk aspergerdiagnosen midt i tyveårene, noe som førte til at veldig mange brikker falt på plass med tanke på annerledes funksjonsnivå. Jeg har alltid følt meg så annerledes og utenfor selv når jeg er med folk, og jeg vet nå hvorfor.

Jeg er fortsatt suicidal, men jeg har langt flere verktøy nå takket være riktig diagnosering. Jeg vet at det er en grunn til at jeg føler som jeg gjør, og at jeg kan gjøre forskjellige ting for at det skal bli litt mer overkommerlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hattifnattus skrev (13 minutter siden):

Jeg fikk aspergerdiagnosen midt i tyveårene, noe som førte til at veldig mange brikker falt på plass med tanke på annerledes funksjonsnivå. Jeg har alltid følt meg så annerledes og utenfor selv når jeg er med folk, og jeg vet nå hvorfor.

Jeg er fortsatt suicidal, men jeg har langt flere verktøy nå takket være riktig diagnosering. Jeg vet at det er en grunn til at jeg føler som jeg gjør, og at jeg kan gjøre forskjellige ting for at det skal bli litt mer overkommerlig.

Når du sier at du er suicidal nå; hva legger du i det?

Anonymkode: 8a80a...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når du sier at du er suicidal nå; hva legger du i det?

Anonymkode: 8a80a...94f

Selvmordstanker og mye fantasier om det. Jeg har ingen planer om å gjøre det nå, men for meg så er det "nødutgangen " om det blir for overveldende. Jeg er også inne i en tyngre periode med depresjon,mindreverdighetskomplekser og ensomhetsfølelse, og jobber med å ikke drikke bort det vonde sånn at jeg må stå i det, så tankene er ekstra sterke og til stede for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hattifnattus skrev (Akkurat nå):

Selvmordstanker og mye fantasier om det. Jeg har ingen planer om å gjøre det nå, men for meg så er det "nødutgangen " om det blir for overveldende. Jeg er også inne i en tyngre periode med depresjon,mindreverdighetskomplekser og ensomhetsfølelse, og jobber med å ikke drikke bort det vonde sånn at jeg må stå i det, så tankene er ekstra sterke og til stede for tiden.

Takk for svar. Hvilke verktøy bruker du for å stå på videre?

Anonymkode: 8a80a...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hattifnattus skrev (4 minutter siden):

Selvmordstanker og mye fantasier om det. Jeg har ingen planer om å gjøre det nå, men for meg så er det "nødutgangen " om det blir for overveldende. Jeg er også inne i en tyngre periode med depresjon,mindreverdighetskomplekser og ensomhetsfølelse, og jobber med å ikke drikke bort det vonde sånn at jeg må stå i det, så tankene er ekstra sterke og til stede for tiden.

Men er ikke det egentlig misbruk av ordet suicidal? Jeg mener at å være suicidal handler vel om at man faktisk vil dø? 

Anonymkode: 89aad...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men er ikke det egentlig misbruk av ordet suicidal? Jeg mener at å være suicidal handler vel om at man faktisk vil dø? 

Anonymkode: 89aad...2d6

Det kan godt være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...